اقتصاد

دستگاه پایه سازی پلخمری سی ملیون افغانی عاید کرد

پلخمری/17/اسد/باختر

آمریت دستگاه پایه سازی ریاست انرژی و آب بغلان در ربع اول سالروان بیش از سی ملیون افغانی از مدرک فروش تولیدات خویش عاید نموده است.

محمد مختار محمدی آمر دستگاه پایه سازی پلخمری به آژانس باختر گفت که این آمریت نه تنها در سطح کشور بلکه در آسیای میانه و ممالک همسایه یگانه دستگاه تولید پایه های آهن کانکریتی می باشد و درنتیجه تلاش منسوبان این آمریت با وصف کمبود مواد مورد ضرورت دستگاه مانند سیخ فولادی طی دو ماه ربع اول سالروان یکهزار و پنجصد پایه را تولید نموده است.

به گفته منبع پایه های تولید شده به سایز های ده، دوازده و پانزده متر و با سه صد و هشتاد قالب خشت های سمنتی تولید شده که از آن در تمدید برق و سایر موارد استفاده میگردد و از فروش پایه هابیش از سی ملیون افغانی عاید کرده اند.

آمر دستگاه می گوید، پایه های تولیدی آنان در مقایسه با پایه های ساخت سکتور های کیفیت عالی برخوردار است زیرا بر علاوه آنکه در ترکیب آن از سیخ فولادی استفاده می شود در میان کانکریت تولید ماشین کش شده و مدت چهار ساعت در دستگاه بخار غرض بسته شدن سمنت گذاشته می شود.

منبع علاوه نمود، دستگاه مذکور که سال ها قبل تازه ایجاد شده بود، با موجودیت امکانات بهتر روزانه چهار عدد پایه تولید می کرد. اما اکنون با وجود کمبود مواد ضرورت و فرسوده شدن دستگاه ها روزانه بیست و چهار عدد پایه تولید می گردد.

وی اضافه نمود، منسوبان دستگاه برعلاوه پیشبرد امور تولید و تطبیق پلان کاری سهم شایسته را در بخش انکشاف نوسازی و ترمیم دستگاه داشته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا