اقتصاد

افغانستان، ترکمنستان، هند و پاکستان موافقتنامه خرید و فروش گاز را در عشق آباد به امضا می رسانند

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیداری با بیرم گلیدی نادروف وزیر نفت،  گاز و صنایع معدنی ترکمنستان موافقت کرد تا در آینده نزدیک افغانستان، ترکمنستان، هند و پاکستان موافقتنامه خرید و فروش گاز را در عشق آباد به امضا رسانند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر،در این دیدار که ظهر امروز در ارگ انجام شد، نادروف گفت که موضوعات باقی مانده نشست امروزی اش با وزیر معادن افغانستان را طی نشستی در عشق آباد، نهایی ساخته و هر چهار کشور موافقت نامه خرید و فروش گاز را در آینده نزدیک در عشق آباد پایتخت ترکمنستان   به امضا خواهند رساند.

در مقابل حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان با در نظر داشت اهمیت این پروژه گفت که با تطبیق این پروژه نه تنها رشد اقتصادی میان چهار کشور تسریع می یابد، بلکه بالای امن و ثبات در منطقه نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

همچنان در این دیدار وزیر نفت، گاز و صنایع معدنی ترکمنستان تمنیات نیک رئیس جمهور آن کشور را به حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، ابراز کرد.

گفتنی است که در این دیدار وحیدالله شهرانی وزیر معادن و قربان مرادوف رئیس انکشاف ذخایر نفت و گاز انستیتوت نفت ترکمنستان، نیز حضور داشتند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا