اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل ۹ حوت باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «سخنگوی امارت اسلامی: نشست شورای امنیت نتیجه‌ی در پی‌ نداشت» نوشته کرده است:ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در پیوند به آخرین نشست شورای امنیت در باره افغانستان گفته است که عدم توافق نظر میان اعضای این شورا سبب شده تا این نشست نتیجه در پی نداشته باشد.

سخنگوی امارت اسلامی همچنان اعلامیه مشترک یازده کشوردر باره حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان را ناشی از اندک بودن اطلاعات آنان در باره افغانستان خوانده است.

سایت خبری شفقنا افغانستان تحت عنوان «پروفیسور ناروژی: بحران غزه فراتر از تمام ظلم‌هایی است که تاکنون مشاهده شده است» نوشته است: مدس گیلبرت، پروفیسو ناروژی که به منظور مشارکت در کنفرانس «فلسطین و آینده روابط جهانی» در پوهنتون ابن خلدون به استانبول آمده، در خصوص بحران غزه به خبرنگاران گفت: اسرائیل مردم فلسطین را گرسنه و تشنه رها کرد، آنها را در سرمای زمستان منجمد و بمباران کرد؛ اسرائیل آنان را معلول کرد؛ این فراتر از تمام ظلم‌هایی است که تاکنون مشاهده شده است.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «قزاقستان، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان را به یک نشست بین المللی دعوت کرد» نگاشته است: سفیر جمهوری قزاقستان مقیم کابل در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی، وی را به نشست فورم آستانه که قراراست در ماه جون سال جاری میلادی با حضور بیش از پنجاه کشور برگزار گردد، دعوت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا