جهان

خبرنگار واشنگتن پست در ایران بازداشت شد

واشنگتن – بی بی سی – ۳ اسد- باختر
روزنامه واشنگتن پست می‌گوید که "اطلاعات موثقی" دارد که جیسون رضائیان خبرنگار این نشریه در تهران به همراه همسرش، یگانه صالحی، بازداشت شده‌اند.
این روزنامه می‌گوید که این دو تن روز سه‌شنبه گذشته بازداشت شده‌اند. مشخص نیست که چه سازمان و یا افرادی آنها را بازداشت کرده‌اند.
به گفته این روزنامه، دو شهروند امریکایی دیگر که به عنوان عکاس با آنها در ایران فعالیت داشته‌اند نیز در بازداشت هستند و نامی از این دو نفر برده نشده است.
رضائیان که۳۸سال عمر دارد وازسال ۲۰۱۲به عنوان خبرنگار واشنگتن پست در تهران فعالیت میکرده، دارای تابعیت امریکایی نیز است.  واشنگتن پست می‌گوید؛ همسر او که تابعیت ایرانی دارد، خبرنگار روزنامه "نشنل" مستقر در امارات متحده عربی است.
در همین حال مری هرف، سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا گفته است، مقام‌های امریکایی از بازداشت ۳ امریکایی در ایران در طی هفته جاری آگاه هستند. او جزئیات بیشتری را ارایه نداده است.
روزنامه واشنگتن پست نوشته است که خانواده رضائیان به آنها گفته‌اند در حال حاضر نمی‌خواهند در این‌باره اظهار نظر کنند.
همزمان این نشریه امریکایی گفته است، حمید بابایی، یکی از سخنگویان نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در ایمیلی که به این روزنامه فرستاده گفته است که مقام‌های نمایندگی ایران در حال پیگری این موضوع هستند.
ایران و امریکا به طور رسمی رابطه دیپلوماتیک ندارند و تماسهای دو کشور از طریق کشورهای ثالث انجام می پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا