اقتصاد

دارایی های اعضای بلند رتبه و کارمندان بخش مالی کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی ثبت شد

کابل 31 حمل باختر
به مناسبت ثبت دارایی های اعضای بلند رتبه و کارمندان بخش مالی کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی امروز محفلی برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر، در این محفل، دکتر محمد امین احمدی منشی کمیسیون یاد آور شد که اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری در راستای تحقق ماده 50 قانون اساسی مبنی بر ایجاد اداره سالم تشکیل شده است.
منشی کمیسیون در ادامه اظهار داشت که ثبت دارایی های مقامات دولتی و کارمندان بخش های مالی و تدارکاتی به گونه ای واقعی، موجب شفافیت امور و جلوگیری از فساد خواهد شد، هم چنین موصوف یاد آور شد که اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری، به عنوان یک نهاد پالیسی ساز برای پیش گیری از فساد اداری باید راهکارها و پالیسی های مشخصی را طرح کند، تا سایر ادارات دولتی آنرا به اجرا در آورند.
سپس عبدالرزاق زلالی معین مالی و اداری اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری، کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی جهت فراهم سازی زمینۀ ثبت دارایی های اعضای کمیسیون و کارمندان بخش های مالی و تدارکاتی، ابراز قدر دانی کرد.
وی یاد آور شد که روند ثبت دارایی های مقامات بلند رتبه دولتی و کارمندان بخش های مالی و تدارکاتی بر مبنای حکم ماده 154 قانون اساسی و ماده 12 قانون مبارزه علیه فساد اداری صورت می‌گیرد، که این روند تا سال جاری در بسیاری از ادارات دولتی به اجرا در آمده است.
وی افزود که همکاری نهاد های دولتی موجب می‌شود تا اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری راهکار های مبارزه علیه فساد را به گونه درست طرح و تطبیق کند.
وی در ادامه اظهار داشت که هرچند اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری یک ارگان پالیسی ساز است، اما بر مبنای فرمان 61 مقام ریاست جمهوری، څارنوالان این اداره می توانند تحقیقات ابتدایی را در ارگان های دولتی انجام دهند.
در قسمت دیگر محفل، پروسۀ ثبت دارایی ها به گونه علنی آغاز شد و دکتر محمد امین احمدی عضو کمیسیون اولین کسی بود که فورم ثبت دارایی های خود را خانه پری و به مسئولین مربوط تسلیم نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا