سیاست

احمد ضیا مسعود: فعالیت های بنیاد آقاخان در افغانستان سازنده و حیاتی می باشد

کابل باختر 9 حمل
احمد ضیا مسعود، نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب، امروز با بانو نورجهان موانی، سفیر آقا خان، مقیم کابل، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: در این دیدار، طرفین روی همکاری‌های بنیاد توسعه‌یی آقا خان با دولت و مردم افغانستان صحبت نموده، بر همکاری‌های بیشتر و دوامدار تأکید نمودند.
نورجهان موانی گفت که بنیاد توسعه‌یی آقاخان، یک شریک درازمدت و متعهد افغانستان در بخش توسعه است که در سال‌های گذشته در بخش توسعه، رشد زراعت، بهبود و دسترسی مردم به خدمات صحی با ایجاد شفاخانه‌ها، بازسازی مراکز فرهنگی و آبدات تاریخی، همچنان کمک به دانشگاه‌ها و رشد سطح آموزش دانشجویان کشور با دادن بورسیه و ایجاد رابطه میان دانشگاه‌های داخلی و بیرونی، کارهای مفید و سودمندی را انجام داده است.
سفیر آقا خان اضافه نمود که هدف اساسی این نهاد، توسعه افغانستان در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، فرهنگ، صحت، جامعۀ مدنی، زراعت، بلندبردن ظرفیت ادارات دولتی و تقویت حکومت‌داری خوب است.
وی به سخنرانی احمد ضیا مسعود در سال 2007 در کنفرانس توسعه شهر دوشنبه، اشاره نموده تأکید کرد که تأکید شما بر رشد جامعه مدنی و تقویت حکومت‌داری خوب در آن زمان و پشت کار امروز شما در این بخش نیز، نشان از تعهد و باور شما به تقویت حکومت‌داری خوب است که مایۀ دلگرمی برای نهادهای کمک کننده به افغانستان می‌باشد.
احمد ضیا مسعود، از فعالیت‌های موثر و سازندۀ بنیاد توسعه‌یی آقا خان در افغانستان، اظهار قدردانی نموده تأکید کرد که این فعالیت‌ها برای مردم و دولت افغانستان، بسیار سازنده و حیاتی است.
در پایان این دیدار بانو نورجهان موانی، سفیر کریم آقا خان، یک جلد کتاب از گزارش فعالیت‌های فرهنگی بنیاد آقا خان را به نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور، اهدا نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا