سیاست

رهبری حکومت وحدت ملی با مایک پنس معاون رییس‌ جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیدار کرد

کابل باختر اول جدی
رهبری حکومت وحدت ملی٬ محمداشرف غنی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه٬ با مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این نشست رهبری حکومت وحدت ملی تشریف آوری پنس و هیئت همراه اش را به افغانستان خیرمقدم و خوش آمدید گفته و از حضور و کمک‌های ایالات متحده امریکا در افغانستان سپاس‌گزاری کردند.
معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا با تشکر از استقبال گرم حکومت افغانستان و تقدیر از دستاوردهای حکومت و مردم افغانستان در سالیان اخیر از حضور و حمایت دوام‌دار ایالات متحده از افغانستان اطمئنان داد.
در این نشست رهبری حکومت وحدت ملی تصویر روشنی از دستاوردها٬ فرصت‌ها و چالش‌ها در افغانستان ارایه نمودند و دستاوردهای حکومت وحدت ملی در عرصه تامین امنیت٬ اصلاحات٬ مبارزه با فساد و همکاری‌های منطقه‌یی را برجسته و مهم تلقی کردند.
رهبری حکومت وحدت ملی با استقبال و حمایت از استراتیژی جدید ایالات متحده امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا٬ این طرح را گام متینی در راستای مبارزه با دهشت‌افگنی و تامین ثبات در افغانستان و منطقه  و پیش‌زمینه‌ای برای توسعه و همکاری‌های منطقه ‌یی خواندند.
رهبری حکومت وحدت ملی نابودی پایگاه‌ها و پناه‌گاه‌های تروریستی و همکاری کشورهای منطقه را شرط اساسی برای شکست تروریزم تلقی نموده خواهان اقدامات عملی در این زمینه شدند.
رهبری حکومت وحدت ملی همچنان بر برگزاری انتخابات و اصلاحات لازم در این حوزه تاکید کرده٬‌ و خواهان تقویت و گسترش هرچه‌ بیش‌تر همکاری میان ایالات متحده و افغانستان شدند.
معاون رییس جمهور با تمجید از دستاوردهای قوای مسلح افغانستان و قربانی‌های آنان در مبارزه با دهشت‌افگنی٬ از پیش‌رفت‌ها و دستاوردهای حکومت وحدت ملی در سایرعرصه‌ها تمجید نمود٬ و بر ادامه همکاری‌های نزدیک کشورش در سایه استراتیژی جدید برای مبارزه با تروریزم و نابودی پناه‌گاه‌های تروریست‌ها تاکید ورزید. پنس همچنان در ادامه صحبت‌های خویش با حمایت از اصلاحات انتخاباتی بر اصل برگزاری انتخابات شفاف٬ سراسری و با اعتبار در افغانستان تاکید کرد.
معاون رییس جمهور در صحبت‌های خویش با نظامیان ایالات متحده امریکا در افغانستان در آستانه جشن‌کریسمس و سال‌نو٬ حمایت کشورش را از افغانستان در مبارزه با دهشت‌افگنی و دفاع از آزادی و امنیت به صراحت ابراز داشت و از پاکستان خواست تا در مبارزه با دهشت‌افگنی و ریشه‌کن سازی پناه‌گاه‌های تروریست‌ها همکاری نماید. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا