سیاست

نماینده امریکا درسازمان ملل : تفکر داعش درافغانستان ریشه گرفته است // محمود خان احکزی : چهل هزار جنگجوی داعش به بلوچستان و پشتونخوا فرستاده میشوند

کابل باختر/ 4/ سنبله
برخی رسانه ها از قول نیکی هیلی نماینده امریکا درسازمان ملل متحد عنوان کرده اند که به قول او تفکر داعش درافغانستان ریشه گرفته است .
این اظهارات درحالی بیان میگردد که محمود خان اڅکزی رهبر حزب عوامی ملی پاکستان گفته است که درعراق و سوریه 40 هزار داعشی شکست خورده اند و آنها به مناطق پشتونخوا فرستاده میشوند.
گزارشگر آژانس باختر  با توجه این اظهارات می نگارد تفکر داعش هرگز درافغانستان جای برای ریشه گرفتن ندارد، مردم افغانستان در درازای تاریخ درک کرده اند که دربرابر هر دشواری زمانی پیروز گردیده اند که متحد بوده اند گرچه حلقه های خاص تلاش دارند دربه هم اندازی مردم افغانستان ماهی مراد بگیرند اما حوادث و رویداد های گذشته نشان داده است که مردم می دانند دشمن درپی چیست ؟
به هرصورت درافغانستان بیش از چهار دهه است که جنگ خان و مان برانداز تحمیلی ادامه دارد .
حمایت از گروه ها ، شبکه ها و باندهای هراس افگن به بهانه های مختلف منطقه را درگیر بحران افراط گرایی ساخته است .
نجات منطقه از بحران موجود نیازمند نظام فکر هدفمند است .
اگر هدف صلح باشد و نجات از بحران باید جلوفرصت های جا به جاسازی نیروهای داعش درمنطقه راگرفت .
نباید برای نیل به اهداف منطقه یی از وجود گروه های استفاده گردد که پابند به هیچ ارزش ملی ، انسانی و اجتماعی و جهانی نمی باشند.
واقعاً اگر چنین بحرانی به منطقه برگردد منطقه در آتش جنگ غیر مهار خواهد سوخت و این موضوع هرگز به نفع کشورهای منطقه نخواهد بود.
ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا