سیاست

حکمت خلیل کرزی، امحای تروریزم خواستار همکاری جدی جامعه جهانی میباشد

کابال 15 ثور باختر
حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه دیروز در کنفرانس مبارزه علیه تروریزم و جلوگیری از افراطیت خشونت¬زا که به میزبانی جمهوری تاجکستان، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا با اشتراک ۴۷ کشور و سازمان¬ بین¬المللی و منطقه¬یی در شهر دوشنبه دایر گردید، اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در این کنفرانس، امام¬علی رحمان، رئیس جمهوری تاجکستان به تجارب موفق و پیشینه مبارزه آن کشور در امر مبارزه علیه تروریزم و مشکلات داخلی افغانستان در سال¬های ۹۰ شمسی اشاره نموده و عدم توجه و همکاری جامعه بین¬المللی در آن مقطع زمانی را مایه گسترش تروریزم و یکی از دلایل وقوع حادثه یازدهم سپتمبر پنداشت. وی تروریزم را یک چالش منطقه¬یی و جهانی خوانده و اذعان داشت که این پدیده به هیچ ملت و دینی ارتباط ندارد.
خواستار همکاری جدی جامعه جهانی رحمان، از جامعه جهانی خواست که به صورت مشترک برای مهار این پدیده شوم پرداخته و علیه آن مبارزه نماید. وی از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت نموده و از آمادگی کشورش در این زمینه اطلاع داد.
معین سیاسی وزارت امور خارجه که به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت عازم دوشنبه گردیده است؛ در بیانیه خویش، به شرح عوامل رشد و چگونگی تروریزم پرداخته و گسترش این پدیده را ناشی از پایین¬بودن سطح همکاری و وفاق بین¬المللی، استفاده ابزاری از این پدیده توسط بعضی دول و رابطه نزدیک شبکه¬های تروریستی با شبکه¬های مافیایی و جنایی عنوان کرد. وی برای امحای این پدیده، خواستار همکاری جدی جامعه جهانی گردیده و در این عرصه بر مسؤولیت¬پذیری بیشتر دول تأکید کرد. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا