سیاستاخبار

رییس جمهوری، اعتمادنامه های سفرای جدید تاجکستان و جاپان را پذیرفت

کابل/ 16 قوس /باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز اعتمادنامه های سعدی شریفی سفیر جدید تاجکستان و تکاشی اوکادا سفیر جدید جاپان برای افغانستان را طی مراسم جداگانه تشریفاتی، پذیرفت.

به اساس خبرنامه ارک ریاست جمهوری به آژانس باختر، محمد  اشرف غنی ضمن آن که به سفیرخوش آمدید و ابراز موفقیت به سفیر تاجکستان در ماموریت جدیدش در افغانستان، در رابطه به گسترش مزید مناسبات دوستانه و همکاری ها میان دو کشور با وی، صحبت کرد.

در مقابل، سفیر جدید تاجکستان برای افغانستان از ماموریت جدیدش در افغانستان ابراز خرسندی کرده و گفت که در راستای تقویت مناسبات دوستانه و توسعۀ بیشتر همکاری ها میان دوکشور، تلاش خواهد کرد.

محمد اشرف غنی همچنان ضمن خوش آمدید به سفیر جدید جاپان و با اشاره به روابط تاریخی افغانستان و جاپان، گفت که به خاطر همین روابط تاریخی و دوستانه میان دوکشور است که جاپانی ها در دل افغانان ها جای دارند.

رییس جمهوری کشور از این که مردم جاپان در ۱۹ سال گذشته از امنیت، ثبات و پروژه های انکشافی افغانستان حمایت کردند، تشکر کرد.

سفیر جدید جاپان گفت که از ماموریت جدیدش در افغانستان خرسند است و کشور جاپان همیشه در کنار مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

وی افزود که جاپان از روند صلح، ثبات و انکشاف افغانستان حمایت قاطع می کند و در کنفرانس ژینو تعهد خود را در زمینه توسعه و انکشاف افغانستان، تجدید نمود. رئیس جمهور گفت که فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های معادن، زراعت و سایر بخش ها در افغانستان وجود دارد و باید میان دوکشور همکاری های دوجانبه اقتصادی هرچه بیشتر افزایش یابد.

جدید جاپان برای افغانستان گفت که کشورش از دیدگاه اشرف غنی در خصوص اتصال منطقه یی و همکاری اقتصادی حمایت قاطع می کنید و در کنار مردم افغانستان خواهد بود.فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا