اقتصاد

پيش نويس موازين اخلاقي ژورناليزم در افغانستان تكميل و به معرض نظرخواهي صاحب نظران قرار داده شد

كابل باختر 22 حوت
پيش نويس موازين اخلاقي ژورناليزم در افغانستان تكميل و به معرض نظرخواهي صاحب نظران قرار داده شد
به گزارش آژانس باختر،وزارت اطلاعات و فرهنگ در روز 29 ماه میزان حدود دوصد تن از خبرنگاران و مسوولان نهادهای خبرنگاری دعوت بعمل آورد  تا طی جلسه ئی با ایشان موضوعات مسلكي را مورد گفتگوي دوستانه قراردهد.  درین جلسه  دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات وفرهنگ در بارۀ اهمیت وجود کودهای اخلاقی درعرصهء ژورنالیزم صحبت کرده درپایان از ژورنالیست ها تقاضا کرد تا خود شان داوطلب ایفای این امر شوند، در نتیجه سیزده تن از جملۀ مسوولان رسانه ها ونهادهای آزاد  خبرنگاری داوطلب شدند دونفر نیز از طرف وزارت اطلاعات   و فرهنگ غرض همکاری با ایشان تعیین شدند و این کمیتۀ پانزد ه نفری مورد  تائید مجلس قرار گرفت.
اين کمیته تعداد دیگری از جمع ژورنالیستان را نيز به غرض  همکاری دعوت کرد و متن « پیش نویس موازین اخلاقی ژونالیزم در افغانستان» را تدوین و اخیرا" به وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرد.
وزارت اطلاعا ت و فرهنگ با ابراز تشکر ازآماده كننده گان، پيش نویس را در معرض نظرخواهی صاحبنظران میگذارد تا لطفا" در ظرف یک ماه پیشنهاد ها و نظرات خویش را به وزارت اطلاعات وفرهنگ بسپارند.
با تكميل شدن طرح موازين اخلاقي ژورناليزم در افغانستان گامي متين و استوار ديگري در امر نهادينه سازي آزادي بيان در كشور برداشته مي شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا