امنیت

فرستادن عساکر تازه نفس ناتو به افغانستان

کابل باختر/ 27/ سنبله
کشورهای عضو ناتو دیروز اعلام داشتندکه برای تصمیم گیری درمورد تقاضای واشنگتن مبنی بر اعزام سربازان تازه نفس به افغانستان به یک ماه وقت نیاز دارند.
به گزارش آژانس باختر ، نمایندگان کشور های عضو پیمان ناتو در جلسه که درپایتخت البانیا برگزار شده بود اعلام داشتند که برای فرستاده سربازان تازه نفس به افغانستان به یک ماه وقت ضرورت دارند .
این تصمیم گیری درحالی اتخاذ شد که قبلأ وزیر دفاع ایالات متحده امریکا از متحدین کنفرانس پیمان ناتو خواسته بودکه برای ماموریت درافغانستان باید برای پیروزی آماده شوند ورنه برای نیرومند شدن گروه های دهشت افگن آماده شوند.
او به ترتیب از کشورهای عضو ناتو خواست که ظرفیت ها را درافغانستان ارتقا بخشند و ازدیاد نیرو بحثی از این ظرفیت ها است. قوماندان عمومی نیروهای ناتو، دراین جلسه گفت توقع میرود که همه کشورهای عضو پیمان ناتو قبل از گردهمایی بعدی کمیسیون نظامی تا پایان ماه اکتوبر سالجاری درباره اعزام سربازان شان به افغانستان تصمیم نهائی خود را ارائه کنند.
مقامات ناتو قبلاً گفته بودندکه بیش از 15 کشور عضو این پیمان برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان آمادگی نشان داده اند ولی شماری دقیق این عساکر هنوز معلوم نیست . ختم/ فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا