سیاست

معاون دوم رییس جمهور: هدف اصلی اصلاحات انتخاباتی تامین عدالت و شفافیت در انتخابات است

کابل باختر 13 میزان
تدامیچی یماماتو معاون سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان و شاه سلطان عاکفی رییس کمیسیون اصلاحات انتخاباتی در دیدار با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در مورد روند اصلاحات انتخاباتی گفتگو کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: معاون رییس جمهور گفت: تامین عدالت و شفافیت هدف اصلی اصلاحات انتخاباتی است و هر طرح و پیشنهادی، از جمله در بارۀ نوع سیستم انتخاباتی، باید معطوف به این هدف باشد. وی تاکید کرد: هم چنین هر گونه طرح و پیشنهادی که صورت می‎گیرد باید در راستای به وجود آمدن اعتماد و قناعت عمومی باشد.
قانونپوه دانش ضمن ابراز رضایت از روند کار کمیسیون در مرحله اول، اظهار داشت: تا کنون شخص رییس جمهور و تمام اعضای رهبری حکومت وحدت ملی با روند اصلاحات انتخاباتی برخورد مثبت داشته و هیچگاه نخواسته اند که در مورد کار کمیسیون اصلاحات انتخاباتی مداخله کنند.
وی افزود: هیچ کس نباید بر دیدگاه خود در زمینه اصلاحات انتخاباتی به خصوص نوع سیستم انتخاباتی تعصب ورزیده و دیگران را وادار به پذیرش کند.
معاون رییس جمهور گفت: تاکنون قانون انتخابات و هم چنین قانون تشکیل و صلاحیت های کمیسیون انتخابات توسط رییس جمهور توشیح شده و کمیته گزینش اعضای کمیسیون در حال شکل گیری است و به زودی کار خود را شروع خواهد کرد. وی هم چنین گفت: تقاضای ما از کمیسیون اصلاحات انتخاباتی و همه دست اندرکاران آن این است که هرچه زود تر نتیجه کار خود را نهایی نموده و جهت اجرا به حکومت ارایه کنند.
نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان اظهار داشت: از نگاه ما گرچه پروسه اصلاحات انتخاباتی در افغانستان تا حد زیادی تخنیکی است و ما در این زمینه کارهای مفیدی انجام داده ایم ولی بخشی از این روند سیاسی است که باید همگان نگاه خود را شفاف و روشن ارایه کنند.
وی افزود: از نگاه ما باید یک مفاهمه و دیالوگ عمومی در زمینه اصلاحات به خصوص سیستم انتخاباتی صورت گیرد تا همه دیدگاه ها روشن تر شود.
در این دیدار که مشاور ملل متحد در زمینه انتخابات نیز حضور داشت، اظهار داشت: از آن جا که اصلاحات یک پروسه دوامدار و مهم است، زمان کافی و هم چنین بحث های بی پرده و ابراز دیدگاه های روشن از سوی همه طرف های سیاسی لازم است.
وی افزود: داشتن فهم درست از سیستم های انتخاباتی و هم چنین اراده سیاسی قوی برای اصلاحات از دیگر ضرورت هایی است که امیدواریم بیش از گذشته تقویت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا