آموزش

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی همه مکاتب کشور را از طریق شبکه فایبر نوری باهم وصل می کند

کابل باختر5 حمل
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی درعرصه  فراهم آوری تسهیلات در تعلیمات معاصر با وزارت معارف و اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان  به گونه مشترک کار می کند تا مکاتب کشور را به تجهیزات تکنالوژی معلوماتی مجهز و به شبکه فایبر نوری وصل کند.
به گزارش آژانس باختر، در مرحله اول این روند ، وزارت مخابرات ۱۱۵ مکاتب را در ۹ ولايت با فایبر نوری وصل کرده است و برای ۳۱ باب مکتب  تجهیزات تکنالوژی معلوماتی فراهم کرده است که مورد استفاده قرار می گیرد و مراحل تجهیز مکاتب دیگر نیز درجریان  می باشد.
  همچنان وزارت مخابرات ۲۹۰  مکتب را سروی کرده است  و کار های اتصال آن آغازمی شود و در نظر است که ۱۲۰۰ مکاتب دیگر نیز سروی شود و بعد از آن به شبکه فایبر نوری وصل و با تکنالوژی معلوماتی تجهیز شود.
همینگونه وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دو ترانسپوندر ستلایت افغانست (AfghanSat)  را برای این پروژه در نظرگرفته است تا در نقاطی که امکانات اتصال از طریق شبکه فایبرنوری موجود نباشد ، مکاتب از طریق ستلایت به شبکه معارف وصل شوند.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در همکاری با اداره تنظیم خدمات مخابراتی  برای تجهیز مکاتب افغانستان با لابراتوارهای کمپیوتر و اتصال آنها به شبکه انترنت برنامه منظمی را طرح کرده است که درحال تطبیق می باشد.
این برنامه در سه مرحله ترتیب شده است  که مرحله اولی درسال 1397 عملی شده است  و مراحل دوم و سوم آن  طی سال جاری تطبیق خواهد شد.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا