اقتصاد

مسوولان اتاق های تجارت و صنایع و آیسا : سرمایه گذاری درکشور کاهش یافته است

 

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع ،این حرف ها از تبلیغات منفی ناشی میشود

کابل باختر/ 26/ حمل

مسوولان اتاق تجارت و صنایع کشور ادعا دارند که سرمایه گذاری ها درافغانستان دراین اواخر کاهش یافته است.

خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع به خبرنگار آژانس باختر گفت:ازنیمه سال 2011 میلادی به این سو گراف سرمایه گذاری درکشور پائین آمده است .

آقای الکوزی ادعا دارد که در سه سال گذشته دولت توجه چندانی به سرمایه گذاری در کشور نکرده است و بالا بردن تعرفه های گمرکی باعث کاهش سرمایه گذاری درکشور گردیده است.

 الکوزی میگوید: که آنان بارها به کمیته اقتصادی شورای وزیران پیشنهاد های را غرض حل مشکلات سرمایه گذاران ارائه کرده اند،اما این پیشنهادها درجلسه های کمیته اقتصادی شورای وزیران یاد شده مگر به آن عمل نشده است.

وفی الله افتخار رییس آیسا یا اداره حمایت از سرمایه گذاری آیسا میگوید : عدم توجه به پارک های صنعتی، نبود زمین از عمده ترین مشکلات فراراه سرمایه گذاری درکشور به شمار میرود.

 به گفته منبع، وزارت زراعت نیز در این زمینه هیچ  نوع همکاری نکرده است .

 همچنان وزارت زراعت و عده های که در شش ماه قبل در نمایشگاه بین المللی صنایع درکابل داده بود به آن عمل نکرده است .

 اداره سرمایه گذاری خصوصی آیسا از عملکرد وزارت های سکتوری نیز انتقاد نموده میگوید:در قبال رشد سرمایه گذاری حتی سنگ اندازی میکنند و به وعده های که درنمایشگاه کابل نموده بودند وفانکرده اند.

اما وحیدالله غازی خیل سخنگوی وزارت تجارت و صنایع کشور ادعا این دو مقام را ناشی از تبلیغات منفی میداند.

غازی خیل میگوید: تبلیغات منفی برسرمایه گذاری دراین کشور تاثیر گذاشته است اما تصریح میکندکه سهولت های زیاد برای سرمایه گذاری فراهم گردیده است و تعرفه های گمرکی کاهش یافته است و برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان دولت برنامه های را روی دست گرفته است و تلاش دارد با صنعتکاران کشور همکاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا