جامعه

دیدبان حقوق بشرخواهان بررسی قتل و سوختاندن بانوی جوان درکابل شد

کابل/ باختر/ 29 حوت
سازمان دیده بان حقوق بشر قتل و سپس سوزاندن یک خانم از سوی شماری مردان درکابل را محکوم کرده و از حکومت افغانستان خواسته دراین باره تحقیق کند.
این خواست دیده بان حقوق بشر پس از آن صورت گرفت، واکنش ها نسبت به سوزاندن این خانم جوان دررسانه های اجتماعی به ویژه فیس بوک شدت یافت.
مردان خشمگین عصر دیروز یک خانم جوان را به ظن سوزاندن قرآن کریم درزیارت شاه دو شمشیر درمرکز شهر کابل به سنگ و چوب کشته و سپس جسدش را درکنار رودخانه آتش زدند.
این خانم متهم بوده که قران کریم را آتش زده، اما امروز خبرهای دررسانه های اجتماعی منتشرشده که گویا این خانم با یکی از تعویذ نویسان زیارت شاه دوشمشیره دعوا کرده و کتاب های اورا آتش زده است.
درخبرهای رسانه های اجتماعی گفته شده که این تعویذ ها مشکل این خانم را حل نکرده و ازاین بابت با تعویذ نویس دعوا کرده و به مشاجره لفظی پرداخته است.
خانواده این دختر گفته اند که دخترشان 27 سال عمرداشت و از دیرزمانی به بیماری روانی مبتلا بوده است.
از زمان وقوع این رویداد تا کنون روایت های مختلفی منتشر شده است.
شماری از کاربران فیسبوک گفته اند، درمشاجره یی که میان این دختر و تعویذ نویس صورت گرفته، مقتول کتاب های تعویذ نویس را با شمع سوختانده، اما ملا امام های این زیارت ادعا کرده اند، دراین رویداد چندین جلد قران کریم سوختانده شده است.
سازمان دیده بان حقوق بشر از حکومت و نهاد عدلی کشور خواسته دراین مورد تحقیق همه جانبه کنند.
یک سخنگوی این سازمان به خبرگزاری رویترز گفته که دولت افغانستان دراین باره تحقیق کرده و آنهایی را که دراین حادثه دست داشته اند  بازداشت و به پنجه قانون بسپارد.
این سازمان گفته که درزمان وقوع رویداد پولیس نیز حضور داشته ومشخص نشده که پولیس برای جلوگیری از این رویداد وارد عمل شده یا نه؟
اما درتصاویری ویدیویی که دررسانه های اجتماعی منتشرشده دیده می شود که پولیس برای پایین آوردن این خانم از روی بام با مهاجمان همکاری می کند.
درویدیویی دیگری پولیس این خانم مقتول را که صورتش پر ازخون است از میان مهاجمان دور کرده و به داخل اتاقی که ظاهرأ زیارت است می برد.
اما سوال این جاست پس ازآنکه این خانم ازسوی پولیس ازچنگ مهاجمان خشمگین به جای امنی برده می شود، چگونه دوباره به چنگ مهاجمان می افتد؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا