امنیت

محمد کریم خلیلی: نیروهای امنیتی کشور به توانایی های رسیده اند که از استقلال و تمامیت ارضی کشور شجاعانه دفاع کنند

کابل باختر 28 حوت
محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، در شمشین دور فراغت از افسران اکادمی ملی نظامی در کابل، شرکت نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، در محفلی که به این منظور در آن اکادمی برگزار شد، وزرای دفاع، داخله، مقام های بلند پایه دولتی، نمایندگان مردم در شورای ملی، سفرای برخی از کشورهای دوست، مسؤلان نظامی نیروهای خارجی، جنرالان و افسران بلند رتبه ارگان های امنیتی کشور شرکت نموده بودند. محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، ضمن ابراز تسلیت به خاطر وفات مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری، شهادت سربازان اردوی ملی در غازی آباد کنر و شهادت شماری از باشندگان ولایت فاریاب که روز گذشته در اثر یک حمله انتحاری جان باختند، تسلیت گفته و به نمایندگی از هیأت رهبری دولت، شمشین دور فراغت بیش از پنجصد افسر اکادمی ملی نظامی و همچنین نام گذاری پوهنتون ملی دفاع را که اخیرا از سوی شورای وزیران به نام مار شال محمد قسیم فهیم نام گذاری شده است، تبریک گفت.

معاون رییس جمهور با اشاره به فداکاری نیروهای امنیتی به خصوص سربازان اردوی ملی تصریح نمود که نیروهای امنیتی کشور به آن مرحله از توانایی رسیده اند که از استقلال و تمامیت ارضی کشور شجاعانه دفاع کنند. وی از همکاری های جامعه جهانی در امر تقویت، تجهیز و آموزش نیروهای  امنیتی کشور اظهار قدر دانی نموده گفت؛ مردم افغانستان، مردم قدر شناسی هستند و همکاری همکاران بین المللی خویش راهرگز فراموش نخواهد کرد.
معاون رییس جمهور انتقال مسؤلیت های امنیتی را گامی مهم در جهت خود اتکایی عنوان نموده گفت که همکاری جامعه جهانی با رویکرد دیگری در دهه تحول همچنان ادامه خواهد یافت. وی از همکاران بین المللی افغانستان خواست تا امکانات و تجهیزات بجامانده از نیروی های خویش را به نیروهای امنیتی افغان تحویل داده و از این طریق به تقویت و تجهیز  این نیروها کمک کنند. وی با تاکید به توجه جدی مسؤلان ادارات امنیتی، تصریح نمود که دولت افغانستان با تمام توان در جهت تقویت، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی کشور تلاش می کند.
معاون رییس جمهور، تقویت، تجهیز و آموزش نیرو های امنیتی را در سایه وطن دوستی، تقویت باور های اعتقادی و تکیه بر رشد استعداد های آنان برای مقابله باهرنوع چالش، در حمایت و حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور بیشتر امکان پذیر دانسته وجهاد و مقاومت مردم افغانستان را از نمونه های خوبی در این زمینه عنوان کرد.
همچنین بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی نیز از توجه ویژه دولت افغانستان و همکاری جامعه جهانی در جهت تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی کشور ابراز قدر دانی نموده گفت که تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی به خصوص سربازان اردوی ملی یکی از اولویت های اساسی می باشد.
بسم الله محمدی گفت که نیروهای امنیتی کشور متعهد است تا بستر مناسبی را در جهت انتقال مسؤلیت های امنیتی و تامین امنیت انتخابات به عنوان دو موضع مهم ملی ایجاد نماید.
عمر داوود زی وزیر امور داخله نیز با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی به چالش های بسیاری مواجه می باشد، از تقویت هماهنگی وهمکاری بین سه ارگان امنیتی کشور خبر داده گفت که این هماهنگی ها در انجام وظایف نیروهای امنیتی کشور بیش از هرزمان دیگر مفید و مؤثر بوده است.
وی پایان سال 2014 را شروع مرحله دیگری از همکاری جامعه جهانی با دولت افغانستان عنوان کرد و به انتقال تجهیزات و امکانات بجا مانده از نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی کشور تاکیدنمود.
در این محفل شماری دیگری از مقام های امنیتی و  نمایندگان مردم در شورای ملی نیز سخنرانی نموده و در ختم محفل سند فراغت شمار از افسران ممتاز فارغ شده از این دور اکادمی ملی نظامی نیز توسط معاون رییس جمهور توزیع شد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا