امنیت

حمایت های مردمی بدخشان از نیروهای امنیتی

فیض آباد/ باختر/ 28/ جدی
اعضای شورای ولایتی ، جامعه مدنی ، شورای علما واهالی شهر فیض آباد ولایت بدخشان امروز حمایت شان را از نیروهای امنیتی ابراز نمودند.
این نهادهای مدنی و اجتماعی طی محفلی درشهر فیض آباد از این نیروها پشتیبانی کردند.
مولوی عبدالحفیظ یکتن از اعضای شورای علما بدخشان به آژانس باختر گفت ، نیروهای امنیتی و بعضی رهبران دولت تصور میکردند که با بیرون شدن نیروهای ناتو از افغانستان وضعیت امنیتی خراب خواهد شد، ولی نیروهای امنیتی ما توانسته اند از استقلال ، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان شجاعانه دفاع نمایند و دست دشمنان را از این سرزمین کوتاه سازند.
عبدالله ناجی نظری رییس شورای ولایتی بدخشان ازجامعه جهانی خواست تادرتجهیزنیروهای امنیتی دین شان را ادا و تعهدات شان را بجا کنند.
وی از وزارت های دفاع و داخله خواست تا یک لواء را در بدخشان تشکیل بدهد تا بتوانند از اراضی بدخشان دفاع نموده و از ورود گروه های دهشت افگن جلوگیری نمایند.
سمونمل عبدالقدیر صیاد آمرامنیت قوماندانی امنیه بدخشان گفت ، ما باچالش های زیادی مواجه هستیم از جمله کمبود تشکیلات پولیس که نظر به اراضی بدخشان تشکیل پولیس بسیاراندک است و دیگر اینکه مثل هلمند و قندهار با وجود حضور طالبان درساحات مختلف این ولایت امتیاز مناطق نا امن به ولایت ماداده نمیشود.
همچنان جنرال تمکین قوماندان مرکز هماهنگی پولیس از حمایت مردم سپاس و قدردانی کرد.
شاه ولی الله ادیب سرپرست ولایت بدخشان نیز در صحبتی مشکلات پولیس را چنین بیان کرده گفت ، ما درهر ولسوالی هجده الی بیست پولیس داریم که نمیتوانند امنیت را بصورت درست تامین کنند و بار، بار با وزارت داخله و شورای امنیت این مشکل را مطرح نمودیم ولی درزمینه اقدامی صورت نگرفته است.
دگرمن حیات الله قوماندان کندک دوم اردوی ملی میگوید ما سلاح خفیفه داریم، ولی سلاح ثقیل و حمایت هوائی هم نداریم که باید مسئولان به آن توجه کنند.
دراخیر جامعه مدنی وشورای علما تعدادی از افسران وسربازان پولیس و امنیت ملی را تقدیر نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا