جهان

حکومت جدید هند انرژی باد و خورشید را ترجیح میدهد

دهلی جدید – ایرنا – 7 جوزا – باختر
شرکت انرژی هند( پی دبلیو سی) دیروز از احتمال کند شدن روند اجرائیوی پروژه های هسته ای در این کشور خبر داده و احتمال میرود حکومت جدید به جای تاکید بر ساخت بیست نیروگاه بزرگ اتومی که قرار بود تا سال 2020 تکمیل شود به انرژی بادی و آفتابی ترجیح دهد.
سامبیتوش موهاپاترا مدیر اجرائیوی مصرف انرژی این شرکت گفت: پروژه های هسته ای حد اقل در برنامه دو سال آینده  حکومت ناریندرا مودی ، صدراعظم  جدید هند نیستند. بیش از  هر چیز تمرکز بر افزایش تولید ذغال سنگ و سپس قیمت گذاری  و شفاف سازی  از برنامه های شرکت های توزیع خواهد بود.
وی افزود : صدراعظم جدید هند که به عنوان وزیر اعلی سابق ایالت گجرات تجربه موفقی در باره بهره گیری از انرژی باد و خورشید داشته، این مدل را به انرژی هسته ای ترجیح می دهد.
منموهن سینگ، صدراعظم  پیشین هند راه اندازی یک نیروگاه 20 گیگاواتی را تا سال 2020 و راه اندازی نیروگاه 63 گیگاواتی دیگر را تا سال 2032 در برنامه خود قرار داده بود.
این درحالیست که حزب اقتصاد محور بهاراتیا جاناتا ( بی جی پی) که اکنون برنده انتخابات شده و حکومت هند را تشکیل داده ، استفاده حد اکثری از پتانسیل نفت ،گاز، انرژی آبی ، بادی ، ذغال سنگ و منابع هسته ای را در وعده های انتخاباتی خود گنجانده بود.
این حزب در عین توجه به بهره وری و تامین امنیت انرژی، حفاظت از محیط زیست را نیز مورد توجه قرار داده است.
بی جی پی وعده انکشاف و تقویت بخش انرژی آفتابی را درسیاست جامع انرژی ملی هند داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا