امنیت

دسیسه حمله برسارنوالی امنیت ملی به ناکامی انجامید

 

کابل باختر/27/جدی

منابع پولیس  کابل میگویند که دسیسه حمله دسته جمعی برساختمان سارنوالی امنیت ملی به ناکامی انجامید.

جنرال محمد ظاهر رییس کشف و تحقیق جرایم جنایی قوماندانی امنیه زون ساحوی کابل به آژانس باختر گفت ، پنج فرد مسلح که قصد داشتند تا بر ساختمان سارنوالی امنیت ملی درچهارراهی صدارت حمله نمایند از پا در آمدند.

به گفته این مقام پولیس کابل ،حوالی ساعت دوازده چاشت امروز یک فرد مهاجم موتر مملو از مواد انفجاری خود را بر در ورودی  سارنوالی امنیت ملی کوبید و به تعقیب آن پنج فرد دیگر که مسلح بودند قصد داشتند تا داخل ساختمان یاد شده شوند مگر موفق نشدند .

 آنها قبل از آنکه از خود تحرک نشان دهند ازسوی موظفین امنیتی از پادرآمدند که اجساد آنان درمحل واقعه موجوداست.

جنرال ظاهر تنها کشته شدن شش مهاجم را در حادثه امروز تائید میکند ضمناً از زخمی شدن سی و یک تن سخن میگوید زخمی شده گان این حادثه به صورت مطلق افراد ملکی ( دوکانداران ساحه ورهگذاران ) اند.

با آنکه این مقام پولیس تنها کشته شدن شش مهاجم را تائید میکند یک مقام دیگر امنیتی میگوید که دراین حادثه برعلاوه مهاجمان چهار تن دیگر نیز جان باخته اند که همه افراد ملکی بوده و افراد امنیتی درمیان آنان وجود ندارد.

 شاهدان عینی شدت انفجار را چنان قوی بیان داشته اندکه به ساختمان های اطراف آسیب رسانده و اکثری زخمی شده گان را کسانی تشکیل میدهد که از اثر اصابت پارچه شیشه جراحت برداشته اند.

دوکتور سید کبیر امیری رییس شفاخانه های مرکز وزارت صحت عامه به خبرنگار آژانس باختر گفت ، هفده تن از زخمی شده گان این حادثه درشفاخانه جمهوریت مداواشده و یازده تن دیگر به شفاخانه ایمر ایجنسی منتقل گردیدند که اکثریت آنها جراحات سطحی داشته و بعداز پانسمان مرخص شدند.

حمله انتحاری امروز دومین حمله انتحاری درجریان دوماه اخیر سالروان هجری خورشیدی درشهر کابل است به تاریخ شانزده قوس اسدالله خالد رییس عمومی اداره امنیت ملی درپی یک حمله انتحاری در ساحه تایمنی شهر کابل جراحت برداشت  .

 شخص انتحاری به عنوان سفیر صلح خود را به رییس اداره امنیت ملی رسانده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا