سیاست

پيرامون همكاري هاي جامعه جهاني با افغانستان بحث شد

کابل باختر12 جوزا

عبدالرؤوف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه با معاون سفیر انگلستان مقیم کابل، ملاقات کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعالی ولسی جرگه به آژانس باختر :

در این ملاقات هردو جانب پیرامون ادامۀ همکاری های جامعۀ جهانی با افغانستان، مسائل قانونگذاری و نقش ولسی جرگه در راستای تحکیم پایه های نظام مردمی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال 1393 و نقش جامعۀ جهانی به خصوص کشور انگلستان در این راستا، صحبت و تبادل نظر نمودند.

معاون سفیر انگلستان مقیم کابل، انتخابات آیندۀ افغانستان را برای جامعۀ جهانی و کشورهای منطقه مهم تلقی کرده، افزود که کشورش متعهد است تا انتخابات سال آیندۀ افغانستان را همکاری مالی نماید.

رئیس ولسی جرگه، با اظهار قدردانی از همکاری مالی کشور انگستان در پروژه های مختلف، برگزاری انتخابات را برای تعیین رئیس جمهور و اعضای شوراهای ولایتی مهم دانسته، افزود که برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه که نتایج آن قابل قبول ملت باشد، به منفعت افغانستان بوده و جامعۀ جهانی و کشورهای منطقه نیز از آن حمایت خواهند کرد.

ابراهیمی، ضمن یادآدوری از تصویب قانون انتخابات در ولسی جرگه، اظهار داشت که کار روی قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات نیز جریان دارد و به زودی این قانون هم نهایی خواهد شد.

رئیس ولسی جرگه از برخی مشکلات فرا راه انتخابات به خصوص تهدیدهای مخالفین و مشکلات جوی در بعضی مناطق کشور یادآوری کرد؛ اما تأکید ورزید که با وجود تمام مشکلات این انتخابات برگزار خواهد شد.

عبدالرؤف ابراهیمی در مورد قانون منع خشونت علیه زنان خاطرنشان ساخت که شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان همواره قوانین را بر مبنای احکام دین مقدس اسلام و قانون اساسی کشور تصویب می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا