سیاست

نشست کمیته قوانین شورای وزیران برگزار شد

کابل باختر 19 دلو
جلسه کمیته قوانین شورای وزیران، امروز با سخنانی از مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری در قصرگلخانه صدارت آغاز یافت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در آغاز معاون اول ریاست جمهوری اهمیت قوانین در کشور را مهم خوانده افزود که کار کمیته در مطالعه و بررسی های همه جانبه قوانین مطروحه سرنوشت ساز بوده و روند اصلاح  قوانین را تسریع می نماید.
سپس وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان طرح قانون کارکنان خدمات ملکی، طرح تعدیل فقره های (1) و(2) ماده یازدهم مقرره حق الاجرت میدان های هوایی و تاسیسات هوانوردی ملکی و طرح تعدیل، ایزاد و حذف برخی از مواد قانون ثبت علایم تجارتی را به ترتیب به جلسه ارایه نمود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جلسه پس از بررسی هر سه طرح یاد شده را در کل مورد تائید قرار داده فیصله کرد که طرح های یاد شده با در نظرداشت پیشنهادات و اصلاحاتی که از سوی اعضای جلسه در آن ها وارد کردیده است اصلاح و غرض تصویب به شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان محول گردد.
بر بنیاد یک خبر دیگرمارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول پس از چاشت امروز با هیأت رهبری اتاق های تجارت افغانستان دیدار نمود.
معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار نقش اتاق های تجارت را در عصرکنونی بسیار مهم و برازنده خوانده گفت که این نهاد در کنار دولت ها امور مربوط به داد و ستد تجار را با کشور های جهان سمت و سو داده و از این طریق در توسعه اقتصادی کشور کار می کند.
وی افزود که در شرایط فعلی اتاق های تجارت افغانستان نیز چنین نقشی را در کشور ایفا نموده و از این طریق به مردم و کشور عزیز خدمت می نماید.
بعد خانجان الکوزی یکی از اعضای رهبری اتاق های تجارت افغانستان  پیرامون وضعیت اقتصادی کشور و جایگاه اتاق تجارت افغانستان در معاملات اقتصادی صحبت نموده و پاره یی از مشکلات آن نهاد را با معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری ارایه نمود.
معاون اول ریاست جمهوری به اعضای رهبری اتاق تجارت افغانستان وعده داد که در راه حل مشکلات جاری آن نهاد از راه های ممکن اقدام خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا