جامعه

برگشت حجاج شروع شد

کابل باختر 26 میزان
میلیون ها تن از مسلمانان سراسر جهان اسلام با شور و شوق مناسک حج بیت الله شریف را بجا آوردند.
به گزارش فضل واحد کریم خبرنگار اعزامی آژانس باختر از مکه مکرمه:  میلیونها تن از مسلمانان جهان به شمول حجاج افغانی مناسک حج بیت الله شریف، این فریضه الهی و رکن پنجم دین مبین اسلام را بجا آوردند.
حجاج افغانی در جنب سایر حجاج کشورهای اسلامی روز هشتم ذوالحجه از مکه مکرمه بطرف منی شریف حرکت نموده و شب را در آنجا سپری نمودند و روز نهم ذوالحجه قبل از طلوع آفتاب برای بار نخست  با استفاده از خط ریل از انجا به عرفات رفته و روز عرفه را در آنجا سپری نمودند و بعد از غروب آفتاب با استفاده از خط ریل به مزدلفه آمده و شب اول عید اضحی را در آنجا سپری نمودند و بعد از طلوع آفتاب به صوب جمرات حرکت نموده جمره زدند.
همینگونه حجاج بعداز زوال روزهای یازدهم و دوازدهم ذوالحجه مطابق روزهای دوم وسوم عید سعید اضحی نیز مراسم جمره را بجا آوردند.
حجاج افغانی در منی ، عرفات و مزدلفه با عجز تضرع به عبادت پرداخته و با بلند نمودن دست هایشان به درگاه رب العزت، از خداوند متعال استدعای ختم جنگ و خونریزی و تحکیم اخوت و وحدت اسلامی و تامین صلح وامنیت سراسری و دایمی درکشور عزیز شان شدند و در حین جمره زدن با نعره الله اکبر به شیطان لعین و رانده شده لعنت گفتند.
همچنان حجاج بعداز بجا آوردن حج بیت الله شریف درمنی ، عرفات ومزدلفه وطواف بیت الله شریف بعد ازظهر روز پنجشنبه 12 ذوالحجه با صحت وعافیت معی الخیر به عماره هایشان برگشتند.
گفتنی است که در جریان همین مراسم علمای دین و مرشدین ومعلمین رهنمای حجاج در مورد ایثار و فداکاری های پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و یاران وفادارش و سایر علمبرداران دین مبین اسلام موعظه های ایراد نمودند وحجاج افغانی طی مصاحبه های با خبرنگاران وراپورتران از سهولت ها وامکانات فراهم شده از طرف مسولین وزارت حج و اوقاف قدردانی نمودند.
خبرنگار آژانس باختر از قول مسوولین مربوطه مینویسد که امسال به فضل خداوند کریم مراسم حج بیت الله شریف بدون کدام حادثه قابل یاد آوری سپری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا