سیاستاخبارجهان

وزارت دفاع بریتانیا، ادعای کشتار غیرنظامیان در افغانستان را بررسی میکند

کابل، ۵ اسد، باختر
وزارت دفاع بریتانیا اعلام داشته است که ادعای در مورد قتل غیر نظامیان در افغانستان را که در سال ۲۰۱۰ در هلمند در جنوب افغانستان اتفاق افتاده است٬ بررسی میکند.
این در حالی است که بی بی سی اخیر گزارشی را نشر کرد که در آن گفته شده بود اضافه از پنجاه افغان در جریان ماموریت شش ماهه نیروی ویژه بریتانیا در ولایت هلمند افغانستان بدون دلیلی از سوی این نیرو ها کشته شده اند.
با نشر این گزارش وزارت دغاع بریتانیا نه تنها که آن رد کرد بل تاکید داشت که سربازان آنکشور در افغانستان جسورانه جنگیده اند.
مگر حالا وزارت دفاع بریتانیا موافقه کرده است که در خصوص ادعای مطرح شده از سوی بی بی سی تحقیق شود.
رسانه‌های غربی گزارش داده اند وزارت دفاع بریتانیا از یک قاضی دعوت کرده تا ادعا در مورد قتل‌های غیرقانونی نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان را بررسی کند.
یک محکمه در بریتانیا دیروز با بررسی اسناد این پرونده گفته‌ است مأموران نظامی نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان زیر فشار سیاسی مسوولان ارشد نیروهای ویژه را آگاه نکرده‌اند.
با اینهم بوریس جانسون، سرپرست کرسی نخست‌وزیری بریتانیا گفته است: دولت این یافته‌ها را نپذیرفته یا در مورد آن اظهار نظر نمی‌کند، اما هیچ کس در نیروهای مسلح بالاتر از قانون نیست.
باید گفت که نهاد های جهانی بار ها نیروهای امریکایی و غربی را هنگام تجاوز شان بر افغانستان متهم به نقص حقوق بشری و جنایات جنگی کرده اند . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا