اقتصاد

قانونپوه سرور دانش: اصناف و پیشه وران مورد حمایت جدی قانون اساسی و سایر قوانین کشور قرار دارند

کابل باختر 15 دلو
رییس و شماری از اعضای اتحادیه ملی پیشه وران، امروز با قانونپوه سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کرده و پیشنهاد های خویش را مبنی بر بهبود وضعیت پیشه وران مطرح کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد: دیدار کنندگان ضمن برجسته خواندن نقش پیشه وران از لحاظ اقتصادی و اجتماعی اظهار داشتند که حدود 500 واحد صنفی، نیازمندی نزدیک به هشتاد در صد شهروندان کشور را پاسخگو بوده و حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از این طریق در بازار کار مصروف هستند.
اعضای این اتحادیه با اشاره به برخی از مشکلات و چالش های فراروی پیشه وران و اصناف، اظهار داشتند که لایحه جدید جواز صنفی که به تاریخ 25/6/ 1393 از سوی شورای وزیران حکومت قبلی تصویب شده است، به دلیل عدم تناسب و تفاوت فاحش قیمت در برخی از اصناف، مشکلات جدی را به بار آورده است که ایجاب می کند این لایحه از سوی ارگان مسؤل مورد بازنگری قرار گیرد.
سپس قانونپوه دانش معاون رییس جمهور با اظهار قدر دانی از تلاش و زحمات پیشه وران و اصناف، جایگاه آنان را به لحاظ قانونی با اهمیت خوانده گفت؛ اصناف و پیشه وران مورد حمایت جدی قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور قرار دارند.
معاون رییس جمهور در پاسخ به پیشنهاد های اتحادیه ملی پیشه وران تصریح کرد که به این درخواست ها در چار چوب قانون از مجرای ادارات مربوطه رسیدگی خواهد شد.
قانونپوه دانش راجع به پیشنهاد دیگری اتحادیه ملی پیشه وران مبنی بر عضویت این اتحادیه در کمیته های فرعی کابینه جمهوری اسلامی افغانستان نیز تصریح کرد که عضویت این اتحادیه در کمیته های فرعی کابینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت ضرورت پذیرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا