سیاست

آگاهان سیاسی پاکستان باید از حرف به عمل رو آورد

کابل باختر/ 9/ سنبله

به باور کارشناسان مسایل سیاسی تعهد پاکستان درقبال افغانستان یک تعهد اخلاقی است نسبت به تعهد عملی :

این درحالیست که سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نوازشریف  گفته است که طالبان حاضر به گفتگو و مذاکره باحکومت و شورای عالی صلح افغانستان نیستند.

او همچنان گفته است که سفر رییس جمهور کرزی به پاکستان درراستای اعتماد سازی میان کابل اسلام آباد تاثیر گذار بوده است  با این حال پاکستان نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا آنان را به برگزاری مذاکره و گفتگو وادار کند.

 وحید مژده کارشناس مسایل سیاسی در رابطه به اظهارات اخیر سرتاج عزیز به خبرنگار آژانس باختر گفت که حکومت جدید پاکستان و حکومت های گذشته  پاکستان همیشه روابط شان را در حرف تبارز داده اندنه در عمل .

 مژده افزود که تعهدات اخلاقی پاکستان نسبت به تعهدات عملی اش در قبال افغانستان کاملاً درتضاد است وخواست های افغانستان نسبت به توان حکومت پاکستان بلندتراست .

به باور مژده حکومت پاکستان تاهنوز مشکلات خود را با طالبان پاکستانی حل نکرده چطور میتواند که از طریق طالبان پاکستانی طالبان افغان را به میز مذاکره بکشاند.

 درهمین حال سرور جوادی کارشناس مسایل سیاسی  میگوید باور ندارم که تعهدات پاکستان درقبال افغانستان جامعه عمل بپوشد زیرا مشکلات افغانستان و پاکستان فراتر از آنست که نمی شود با رفت و آمدها سیاسی ، دیپلوماسی و اعلامیه ها حل شود چون درواقع حکومت ملکی پاکستان همه تحت تاثیر نظامیان آن کشور بوده است.

 ازجانب هم شماری ازاعضای مجلس و شورای عالی صلح نیز به این باور اندکه راهبرد وسیاست اسلام آباد در قبال افغانستان که از سوی نظامیان آن طرح و تدوین شده همچنان برحال خود باقی است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا