سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور ، مشکلات مردم ولایات تخار و بدخشان را استماع کرد

کابل 14 ثور باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با نمایندگان ولایت هایتخار و بدخشان در لویه جرگۀ مشورتی صلح، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا احمد بشیر صمیم به نمایندگی ازمردم  ولایت بدخشان و انجنیر محمد قسیم به نمایندگی ازمردم ولایت تخار صحبت کردند و از ابتکارهای رئیس جمهور در خصوص برگزاری موفقانه لویه جرگه مشورتی صلح و وصل افغانستان به بنادر مختلف تجارتی قدردانی کردند.
آنان مشکلات و پیشنهادهای خود را در عرصه های مختلف از جمله نبود امنیت، افزایش در تشکیلات پولیس در بدخشان و تخار، بازپس گیری مناطق تحت نفوذ طالبان، وصل کردن ولسوالی های مرزی بدخشان به مرکز، جلوگیری از استخراج غیرقانونی معادن، تحکیم سواحل دریای آمو، اعمار بندها و مهار آب و ایجاد انستیتوت کثیرالرشته یی برای معلمان بدخشان، اعمار میدان هوایی تخار و تجهیز شفاخانه های آن ولایت شریک کردند.
سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و با ابراز  تبریکی به خاطر برگزاری موفقانه لویه جرگه مشورتی صلح به آنان، گفت که شما شاهد افتتاح بند برق در منطقه شیوه بدخشان خواهید بود که به کمک دولت تاجکستان ساخته می شود.
رئیس جمهور گفت : سواحل دریای آمو به استفاده از گبیون ها تحکیم خواهد شد و مدیریت آب ها در اولویت ماست.
وی از مردم ولایات متذکره خواست که به مالداری توجه کنند و ممانعت های که فراراه مالداری وجود دارد، رفع خواهد شد.
رئیس جمهور غنی افزود که صدها زن این دو ولایت تحصیلات عالی دارند، اما بی کار هستند و وزارت معارف باید در سیستم خویش به آنان جای پیدا کند و یک انستیتوت در بدخشان ایجاد می شود.
رئیس جمهور گفت که سکتور امنیتی روی تامین امنیت معادن در این دو ولایت صحبت خواهد کرد و به رئیس ادارۀ امور هدایت داد تا پیشنهادهای نمایندگان این دو ولایت را ترتیب کندو  به ریاست جمهوری ارائه کند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا