سیاست

محمد کریم خلیلی: وحدت و همگرایی داخلی و حمایت جامعه جهانی تضمین کننده دستیابی به هدف مشترک افغانستان و جامعه جهانی می باشد

کابل باختر 19 جدی

سفیر ایالات متحده آمریکا مقیم کابل، بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات و گفتگو نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر ،در این ملاقات طرفین در مورد اوضاع امنیتی و مهمترین مسائل جاری افغانستان و منطقه و نیز سایر موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر نمودند.

رایان کراکر سفیر ایالات متحده آمریکا هماهنگی هرچه بیشتر میان دو کشور در امر مبارزه با تروریزم و دستیابی به اهداف مشترک را با اهمیت دانسته و اضافه نمود که کشور متبوعش و جامعه جهانی باتوجه به برعهد گرفتن مسئولتیهای کامل امنیتی توسط نیروهای افغان تا سال 2014 در جهت تقویت نیروهای امنیتی بیش از بیش تلاش خواهد نمود.

سفیر ایالات متحده آمریکا، اجرای موفقیت آمیز عملیات شبانه توسط اولین واحد کماندویی افغانستان را نشانه رشد توانمندی و ظرفیت بالای نیروهای افغان در امر ایجاد امنیت در کشور دانسته و این موفقیت را به معاون رئیس جمهور تبریک گفت. سفیر ایالات متحده همچنین اضافه نمود که در طی ماههای آینده تمام عملیاتهای شبانه توسط واحدهای کماندویی افغانستان انجام خواهد گرفت.

وی همچنین در کنار همکاریهای امنیتی، گسترش روابط دوجانبه را در عرصه های اقتصادی و فرهنگی نیز مهم عنوان نمود.

در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور موفقیت افغانستان را موفقیت جامعه جهانی دانسته و تصریح نمود تقویت وحدت و همگرایی داخلی و حمایت جامعه جهانی تضمین کننده دستیابی به اهداف مشترک افغانستان و جامعه جهانی می باشد.

معاون رئیس جمهور استفاده از مکانیزم های موثر و کارامد را در جهت ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان مهم عنوان نموده و اظهار امیدواری نمود که در کنار افغانیزه شدن امنیت در کشور، مساعدتهای جامعه جهانی در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی بتواند صلح و ثبات بیشتر را در افغانستان تامین نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا