صحت

وزارت صحت عامه از روز ملی کارکنان صحی جامعه تجلیل بعمل آورد

کابل، 16 قوس باختر
وزارت صحت عامه امروز از روز ملی کارکنان صحی حالی تجلیل کرد که بیشتر از 30 هزار کارکن صحی جامعه در دور ترین نقاط کشور، خدمات صحی را بگونه رضا کار برای مردم عرضه می نمایند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در محفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود نخست پیام محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان قرائت گردید که در بخشی آن آمده است:" قبل از همه روز ملی کارکنان صحی جامعه را مبارک باد میگویم، خدمات صحی مبتنی بر جامعه یکی از مواردی است که تصامیم آن با اشتراک جامعه و مطابق به استراتیژی های وزارت صحت عامه اتخاذ میگردد. هدف از این برنامه کاهش میزان مرگ و میر مادران میباشد و حکومت افغانستان از این شیوه ارایه خدمات وزارت صحت عامه تقدیر و حمایت می نماید".
بعداً داکترناجیه طارق معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کارکنان صحی جامعه را کلید اساسی خدمات صحی خواندو گفت  که، افغانستان این روز را به پاس خدمات کارکنان صحی جامعه مسمی نموده است .
وی افزود:" نخستین پیام رسان صحی همین کارکنان صحی جامعه هستند، که با انجام کمک های اولیه میتوانند جان یک فرد را نجات دهند و با رهنمایی های شان از مرگ و میر مادران و کودکان نیز جلوگیری نمایند.
کارکنان صحی جامعه پل ارتباطی میان جامعه و وزارت صحت عامه بوده، که از طریق آن مردم میتوانند به طور مستقیم در دورترین نقاط کشور از خدمات صحی مستفید گردند و همچنان از طریق آنان در صورت ضرورت غرض کسب خدمات صحی پیشرفته به سطوح بالاتر عرضه خدمات صحی رهنمایی شوند.
وزارت صحت عامه خدمات صحی را بی طرفانه و بدون تبعیض در کشور عرضه میدارد و نیز از تمام همکاران خویش میخواهد تا به این پالیسی احترام گذاشته و آنرا بگونه معقول اجرا و حمایت نمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا