سیاست

معاون ریاست جمهوری: حکومت مصمم است، پس از مشوره با جوانب ذیدخل، زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اعلام کند

کابل باختر 18 قوس

پیتر مانیکا، رییس منطقه آسیایی انیستیتوت دموکراتیک ملی(NDI)، با استاد سرور دانش معاون ریاست جمهوری دیدار  و روی موضوعات مورد علاقه گفتگو کردند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،

معاون ریاست جمهوری با اشاره به تلاش و کارکرد کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی گفت: روند اصلاحات انتخاباتی در دو مرحله تنظیم شده که در مرحله اول کمیسیون متذکره بسته پیشنهادی خویش را به حکومت ارائه کرده و بخش اعظم پیشنهادها، از سوی هیأت رهبری حکومت وحدت ملی مورد تأیید قرار گرفته است.

معاون ریاست جمهوری افزود که کار کمیسیون در بخشهای دیگر نیز جریان داشته و حکومت به اصلاحات انتخاباتی و تأمین شفافیت دراین پروسه متعهد است.

استاد دانش ضمن اشاره به تعهد دولت در امور اصلاحات انتخاباتی، تأمین شفافیت، برگزاری انتخابات و تأمین بودجه انتخابات، افزود: حکومت تلاش میکند تا هرگونه اقدام و تدبیری که در این زمینه اتخاذ می گردد، دقیق و باتدبیر باشد تا دوباره با چالش های دیگری مواجه نشویم.

معاون رییس جمهور در خصوص زمان برگزاری انتخابات پارلمانی نیز گفت که در ختم مشوره و رایزنی با جوانب ذیدخل، حکومت افغانستان مصمم است که تقویم برگزاری انتخابات پارلمانی را برای سال آینده اعلام کند.

استاد دانش ضمن ابراز قدر دانی از کمک و همکاری نهادهای بین المللی در جهت اصلاحات انتخاباتی، به ادامه همکاری های انیستیتوت دموکراتیک ملی یا (NDI) در بخش آگاهی عامه، ارائه پیشنهاد های سازنده به احزاب و جریانهای سیاسی درجهت هماهنگی بیشتر و همکاری تخنیکی با نهادهای مسؤل در زمینه اصلاحات انتخاباتی تأکید کرد.

رییس منطقه آسیایی انیستیتوت دموکراتیک ملی یا (NDI) از ادامه همکاری آن نهاد با دولت و مردم افغانستان در آینده اطمینان داد.

وی گفت: در سالهای گذشته این نهاد در بخش های مختلف به منظور تقویت دموکراسی در افغانستان همکاری داشته و پس از این نیز همچنان در کنار دولت و شهروندان افغانستان خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا