اقتصاد

کار اعمار سربند و کانال آب زراعتی درسمنگان آغاز شد

ایبک / باختر/ 20/ میزان
کار اعمار سربند وکانال آب زراعتی قریه جوی ژوندون ایبک مرکز سمنگان به هزینه بیش از هژده میلیون افغانی آغازگردید.
غلام محمد دقیق رییس حوزه دریایی خلم ایبک به آژانس باختر گفت: این سربند وکانال آب زراعتی قریه جوی ژوندون ایبک که در مسیر دریای سمنگان درمرکز ولایت موقعیت دارد نظر به درخواست باشندگان آن ساحه ازطریق اداره حوزه دریایی سمنگان توسط یک شرکت خصوصی اعمار میشود .
وی گفت: عرض این سربند برابر با عرض دریا بوده و به ارتفاع بیش از یک متر اعمارمیشود وهمچنان درحدود یکصد متر کانال مربوط آن نیز به شکل پخته و اساسی اعمارمیگردد.
وی افزود : این سربند که قبلاً به شکل خامه اعمار شده بود به اثر سیلاب های موسومی تخریب شده و نیاز جدی به بازسازی  داشت که با هزینه بیش از هژده میلیون افغانی کمک های بانک جهانی با تغییر موقعیت قبلی حالا به ساحه دیگر به صورت اساسی ساخته میشود.
منبع علاوه کرد، مدت کاراین پروژه 14 ماه درنظر گرفته شده که با تکمیل شدن کارآن مشکلات کمبود آب حدود سه هزار خانواده و صدها جریب زمین زراعتی و باغی بر طرف میشود.
درهمین حال اختر محمد خیرزاده معاون مقام ولایت سمنگان که میگوید که راه اندازی این گونه پروژه ها یک دست آورد بزرگ دربخش زراعت میباشد.
وی اضافه کرد، با ساخت این سربند ها و کانال های آب زراعتی از یک طرف مشکلات کمبود آب زراعتی رفع میشود و از سوی دیگر برای رشد زراعت نیز در آینده تاثیر مثبت را به جا میگذارد.
عبدالمنان یکی از باشندگان محل گفت: آنان به دلیل نبود سربند نمی توانستند کشت و زراعت شان را به موقع آبیاری نمایند.
این درحالیست که قبلاً نیز اعمار سربند و کانال های آب زراعتی از سوی حوزه دریایی خلم ایبک دراین ولایت راه اندازی شد که امروز سهولت های زیادی برای مردم به وجود آورده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا