اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت

کابل/ 6ثور/ باختر

شماری محدود از روزنامه های چاپی غیرحکومتی در کابل که به دسترس قرارگرفته اند، در شماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند.

روزنامۀ اطلاعات روز، زیرعنوان “سناریوی افغانستان در صورت شکست نشست استانبول” نوشته است: پس از این که برگزاری نشست استانبول در زمان تعیین شده به تعویق افتاد، وزرای خارجۀ افغانستان، ترکیه و پاکستان در نشستی که روز جمعه 3 ثور در ترکیه داشتند، طی یک بیانیۀ مشترک بر ضرورت برقراری آتش بس و ایجاد فضای مناسب برای گفت وگوهای صلح تاکید کرده اند و از گروه طالبان خواسته اند تا به راه حل سیاسی از طرفین مذاکرات صلح متعهد باشند.

روزنامۀ 8صبح، تحت عنوان “ناامیدی از نشست استانبول، فرمول دوحه احیای می شود؟” نگاشته است: هرچند در حال حاضر احتمال می رود که نشست استانبول پس از ماه رمضان برگزار شود، اما برخی از منابع دخیل دراین روند تصریح می کنند که همه طرف ها از برایند این نشست ناامید شده اند و ممکن است نشست استانبول اصلاً برگزار نشود.

روزنامۀ صبح کابل، زیرعنوان “کرونا درافغانستان، شناسایی 172بیمار جدید و مرگ 10 نفر دریک شبانه روز گذشته” نگاشته است: وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان 24 ساعت گذشته 172نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

روزنامۀ آرمان ملی، زیرعنوان “وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی: چین بیش از پنج هزار تن موادغذایی به افغانستان کمک کرد” نوشته است: مسوولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی از کمک بیش از 5 هزار تن موادغذایی دولت چین به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی افغانستان خبرمی دهد. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا