سیاست

استاد سیاف : آنانیکه دست به خشونت وجنایت میزنند خارج از دایره اسلام است

کابل باختر/ 19/ سنبله
عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی کشور و نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری دیروز درمراسم برگزاری سیزدهمین سالگرد وفات شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور و تجلیل از هفته شهید خواستار مجازات جنایت کاران و عاملان جنگ درافغانستان گردید.
وی دراین مراسم با قاطعیت گفت: کسانیکه دست به خشونت و جنایت می زنند از دایره دین اسلام خارج هستند.
او اضافه کرد ، آنعده افرادی که زمینه انفجار و انتحار را برای مخالفین مسلح مساعد میسازند در حالیکه خود شان درمنازل یا دفاتر خود آرام نشسته اند به حکم رسول الله صلی الله وعلیه وسلم ازدین خارج است و کسانیکه با ظالم کمک و همکاری کرد خداوند ظالمان را بالای شان مسلط میسازد.
موصوف دراین مراسم طالبان را دشمنان اصلی مردم افغانستان تلقی کرد و به حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان خطاب کرد ، اگر طالبان را با جنایاتی که مرتکب میشوند مجازات میکرد کار به این جا نمی کشید.
استاد سیاف همچنان اظهار داشت که مبارزه برضد جاسوسان خارجی یک ضرورت است و گفت، برخی به بیرون کشور میروند و از شبکه های جاسوسی پول میگیرند و به مردم توزیع میکنند اما وی ازکسی نام نبرد.
وی از نیروهای امنیتی کشور ستایش کرد و گفت که این ها دربرابر طالبان میرزمند و آنها را به روایت حدیثی که یک ساعت درسنگر بودن برابراست با شصت سال نماز خواند مستحق پاداش خداوند دانست .
رخ صحبت استاد سیاف متوجه طالبان بود گروه که موجب خشن ترین فعالیت های تروریستی علیه مردم افغانستان شده اند با تاسف این گروه هر عمل شان را با جهاد و انفاذ شریعت ربط میدهند درحالیکه شماری زیادی از علمای دین منجمله علمای دینی افغانستان ، مصر ، اردن ، هند مفتی اعظم عربستان سعودی انتحار و انفجار و تبصره های دیگر فعالیت های تروریستی را دور از دایره اسلام دانسته اند .
استاد سیاف که خود عالم دین و شیخ الحدیث است و گذشته در رهبری جهاد ، و رهبری موسسات عالی تحصیلی دینی قراردارد بار ها از کشورهای اسلامی و علمای دینی خواسته که سکوت دربرابر جنایات طالبان را بشکنند .
او بارها از آنانیکه به گونه یی با طالبان همسویی دارند خواسته است که به کدام دلیل و با انتشار کدام آیت قرآنی و احادیث نبوی ازطالبان دفاع و فعالیت های ضد اسلامی آنان را توصیه میکنند.
به باور آگاهان سیاسی گفته های استاد سیاف بازگونمودن واقعیت های است که با تاسف برخی ها میخواهند آن را نادیده گیرند و نادیده گرفتن جنایاتی که طالبان مرتکب آن شده اند خودجنایت یست که نه تنها دربرابر مردم بل در برابر اسلام روا داشته میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا