سیاستاخبارTOP

محمد اشرف غنی:طالبان اگر قضاوت روی شمشیر کنند، این یک قضاوت غلط است

کابل/  11  اسد / باختر

محمد اشرف غنی رییس  جمهوری اسلامی افغانستان امروز در نشست مشترک دو مجلس شورای ملی به طالبان هشدار داد اگر قضاوت شان روی شمشیر باشد این یک محاسبه غلط است.

در نشست مشترک  دو مجلس شورای ملی قرار است وضعیت کنونی کشور مورد بررسی قرار گیرد٬محمد اشرف غنی امروز در حالی در این مجلس شرکت و سخنرانی کرد که طالبان جنگ شان را به شهر های بزرگ  کشانیده اند.

رییس جمهوری خطاب به طالبان گفت:”من جنگ را٬ راه حل نمی دانم و طالبان هم باید بدانند که انتهای جنگ باخت است و ما از هر برنامه یی که منجر به صلح شود حمایت می کنیم و باید گفتمان ملی را آغاز کنیم.”

او اتحاد و اتقاق را شرط پیروزی و بقای افغانستان دانست و گفت که این جنگ افغانان نیست بل یک جنگ تحمیلی بر مردم افغانستان است.

رییس جمهوری در کنارآن که طالبان را متهم کرد در ساحات تحت حاکمیت شان دست به ظلم و جنایت زده اند بسیج مردمی را در برابر این گروه کارا خواندو تاکید کرد اگر طالبان قضاوت شان روی شمشیر است این یک قضاوت غلط است و در نهایت طالبان ذلیل خواهند شد.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان از برنامه امنیتی یاد کرد که به گفتۀ او تا شش ماه می تواند موج موجود فتنه را دفع کند و به شر جاری پایان بخشد.

او از طالبان خواست که زانو به زانو با ما وارد گفت و گو های صلح شوند در غیر آن زانو های شان قطع خواهد شد، ما انتخاب خود را کرده ایم٬ حالا باید طالبان انتخاب خود را داشته باشند.

این نشست با صدور قطعنامۀ به پایان یافت. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا