جامعه

از صدمین سالروز استقلال کشور در لوگر تجلیل شد

پل علم باختر28 اسد
از صدمین سالروز استقلال کشور با برگزاری محفل با شکوهی در لوگر امروز گرامیداشت شد.
در این محفل که با حضور مسوولان دولتی، بزرگان و مردم لوگر در پل علم برگزار شد، محمدانورخان اسحاقزی والی لوگر گفت که تجلیل از این روز خجسته یک درس خوب برای نسل های آینده ما است استقلال کشور که با درایت و پایمدی  شاه امان خانو یارانش به دست آمد و از افتخارات بزرگ نیاکان ماست که از آن به ارث برده ایم و مسوولیت ماست تا آن را پاس بداریم و به آن افتخار کنیم.
وی از طرف های درگیر جنگ خواست تا با روند صلح یکجا شوند و جنگ و برادر کشی را در کشور خاتمه ببخشند.
درجریان محفل محمدخالد مومند وکیل مردم لوگر درولسی جرگه و حسیب الله ستانکزی رییس شورای ولایتی درمورد استقلال کشور صحبت کردند و آزادی را حق مسلم هر انسان دانستند و آنان از کارکرد ها و فدا کاری های قهرمانان وغازیان که در مقابل تجاوزگران وابر قدرت وقت ازخود شهامت نشان دادند واین وطن را از سلطه تجاوزگران نجات دادند به نیکویی یاد آورشدند.
درجریان محفل ترانه ها و اشعارمیهنی نیز از سوی گروه های ترانه اجرا شد.
طبق یک خبردیگر، به مناسبت از صدمین سالروز استقلال کشور ورزشکاران لوگر حرکات ورزشی اجرا کردند و نیز به این مناسبت در بیش از ده غرفه در شهر پل علم صنایع دستی و محصولات زراعتی به نمایش گذاشته شد.
ریاست اطلاعات وفرهنگ لوگر نیز در این نمایشگاه آثار مس عینک، ظروف قدیمی وصنایع دستی را به نمایش گذاشته است که مورد استقبال گرام تماشاچیان قرار گرفت. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا