سیاست

هیأت بلند پایه دولت ازبکستان با مشاور امنیت ملی در کابل دیدار کرد

کابل 17 سرطان باختر
عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه کشور دوست ازبکستان در رأس یک هیأت بلند پایه دولتی امروز وارد کابل شد و با محمد حنیف اتمرمشاور امنیت ملی دیدار کرده و روی موضوعات مختلف درمورد افغانستان و منطقه باهم گفتگو کردند.
دفتر شورای امنیت ملی  به آژانس باخترخبر داد، وزیرخارجه کشور ازبکستان را در این سفر نماینده خاص رییس جمهور آن کشور برای افغانستان، وزیر تجارت جهانی و دیگر اراکین بلند بایه آن حکومت همراهی می میکند.
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی از همکاری‌ها و ابتکارات آن کشور در رابطه به صلح و ثبات و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ابراز امتنان و قدردانی کرد.
مشاور امنیت ملی کشور گفت که همکاری‌های ازبکستان در رابطه به جستجوی راه حل‌های صلح‌آمیز برای کاهش جنگ و خشونت در افغانستان، از اهمیت اساسی برخوردار بوده و خواهان توسعه بیش‌تر نقش آن کشور در این موارد گردید.
وی همچنان افزود که ازبکستان در راستای همکاری‌های منطقوی، تأمین امنیت و ثبات در سطح منطقه باورمند بوده و افغانستان آماده‌گی کامل برای تداوم و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه با آن کشور دارد.
اتمر برگزاری کنفرانس تاشکند را یک گام مهم در راستای توسعه روابط منطقه یی عنوان کرده و برای عملی شدن تصامیم و توافقات که در جریان کنفرانس تاشکند گرفته شده‌اند، تاکید ورزید.
عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه دولت ازبکستان گفت که کشورش آماده هرگونه همکاری در رابطه به پروسه صلح در افغانستان است. وی همچنان درمورد تلاش‌های رهبری سیاسی کشورش در رابطه به صلح به جانب افغان معلومات داد. آقای کاملوف دخیل شدن افغانستان را در همکاری‌ها و روابط منطقوی تأکید کرده و افزود که از حضور قوی افغانستان در موضوعات و تصامیم منطقه یی حمایت می‌کند.
وزیرخارجه ازبکستان همچنان اعلام آتش بس ازسوی حکومت افغانستان را یک ابتکار شایسته دانسته و آن را آغاز تامین صلح و امنیت در منطقه خواند.
در این نشست هردو جانب درمورد بحث‌های جهانی پیرامون افغانستان و منطقه نیز صحبت داشتند و در قسمت عملی شدن برخی ازنظریات توافق کردند.
ذبیح "علم "

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا