سیاست

رهایی بیش از پنجاه طفل از شهر کراچی

کابل باختر/ 22/ قوس

امروز بیش از پنجاه طالب مدرسه بند در زنجیر از شهر کراچی نجات داده شدند.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از شبکه خبری جیو ، امروز بیش از پنجاه طالب مدرسه از منزل تحتانی مدرسه یی از منطقه سهراب شهر کراچی پاکستان نجات داده شدند دست های این طلاب با غل و زنجیر بسته بود.

این طلاب به زور و اکراه از ایالت خیبر پشتونخواه به مدرسه مذکور بمنظور آماده سازی ایشان به حملات انتحاری درافغانستان آورده شده بودند.

 طلاب مذکور به خبرنگاران گفتند، روحانیون مدرسه از ما خواستند غرض انجام حملات انتحاری به افغانستان برویم اما چون از رفتن به افغانستان و انجام حملات انتحاری علیه مسلمانان ابا ورزیدیم ایشان مارا لت وکوب کرده و در منزل تحتانی مدرسه زندانی نمودند و دست ها و پاهای ما را نیز به زنجیر بستند و گفتند هروقت که آماده حمله انتحاری شدیم ما را آزاد خواهد کرد.

طالب های زندانی از دولت پاکستان و جامعه جهانی خواستند تا عاملان این عمل ضد دین که تحت نام دین صورت میگیرد اشد مجازات نمایند.

این عمل وحشیانه منسوبین مدرسه مذکور ازطرف نهاد های حقوق بشر و احزاب سیاسی به شدت محکوم گردیده است .

 پولیس چندتن از روحانیون این مدرسه را دستگیر اما بقیه فرارنمودند.

همزمان با رهایی طلبه ها از زندان مدرسه ، مولانا فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام به شهر کراچی رفته و از طبله های مدارس خواست تا علیه ملیشای پاکستان جنگ ننموده، بلکه به افغانستان رفته و به خون ریزی و قتل مردم مسلمان این کشور کماکان ادامه دهند.

این فراخوان فضل الرحمن درحالی صورت میگیرد که دولت امریکا از وی خواسته است تا درآوردن صلح درافغانستان همکاری نمائید .

مولانا فضل الرحمن با این حرکت نشان دادکه او طرفدار صلح و ثبات درافغانستان نمی باشد بلکه به اشاره حلقات معلوم الحال به خون ریزی و ادامه ویرانی افغانستان ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا