اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل ۱۰ حوت باختر
شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.
گزارشگرآژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.
سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی خواهان روابط نیک با همسایه‌ها است» نوشته کرده است:مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با مولانا حامد الحق یکی از رهبران جمعیت علما اسلام پاکستان گفته است که امارت اسلامی با تمام همسایه‌ها خواهان روابط نیک است و هیچ تهدیدی از خاک افغانستان در برابر کشور‌ها وجود ندارد.
سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «ذبیح الله مجاهد: حقوق زنان افغانستان به امریکا ربطی نداشته و این کشور متوجه نقش خود در قتل عام غزه باشد» نوشته است: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا گفته است که این کشور متوجه مسوولیت‌های خود در قبال قتل عام مردم غزه باشد و موضوع حقوق زنان در افغانستان هیچ ربطی به امریکا ندارد.
آقای مجاهد افزود که این کشور با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهانیان نمایان کرده است.
سایت خبری اطلاعات روز تحت عنوان «امارت اسلامی: میزان استخراج نفت از حوزه‌ی آمو دریا روزانه به هزار و ۳۵۰ تُن رسیده است» نگاشته است: وزارت معاون و پترولیم امارت اسلامی می‌گوید که میزان استخراج نفت خام از حوزه‌ی آمو دریا، روزانه به هزار و سه صد و پنجاه تُن رسیده است.
همایون افغان سخنگوی این وزارت در ویدیوی روز چهارشنبه ۹ حوت در ایکس منتشر شده می‌گوید که این مقدار نفت خام از ۲۴ حلقه چاه استخراج می‌شود.
به گفته سخنگوی وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی، نفت استخراج شده از این چاه توسط بخش خصوصی در داخل کشور تصفیه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا