سیاست

اولين جلسه كميته گزينش برگزار شد

كابل/2/سنبله/باختر

اولین جلسه کمیتۀ گزینش اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی در دفتر کار رئیس ولسی جرگه شورای ملی برگزار گردید .

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي مشرانوجرگه به آژانس باختر: در این جلسه که با اشتراک عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، فضل الهادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه، پوهاند عبدالسلام عظیمی سرپرست ستره محکمه ، پوهاند گل رحمان قاضی رئیس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی و داکتر سیما سمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر  دایر گردید، روی موضوعات مختلف مرتبط به چگونگی گزینش اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی و  معرفی آنان به رئیس جمهوری غرض تعیین کمیشنران آن کمیسیون بحث صورت گرفت

ابتدا روی طرزالعمل کاری کمیته بحث صورت گرفت که در نتیجه طرزالعمل کاری کمیته گزینش  مورد تائید قرار گرفت .

بعداً روی تعیین رئیس کمیته گزینش بحث صورت گرفت و به اتفاق آرا ی اعضا، عبدالرؤف ابراهیمی بحیث رئیس کمیته گزینش تعیین گردید.

بعداً روی آغاز پروسه جمع آوری در خواست  های متقاضیان جهت کسب عضویت کمیسیون شکایات انتخاباتی بحث همه جانبه صورت گرفت  و فیصله بعمل آمد. که سر از روز یکشنبه مورخ سوم سنبله سال 1392 متقاضیان کسب عضویت کمیسیون شکایات انتخاباتی همه روزه از ساعت 9:00 قبل از ظهر  الی 4:30 بعد از ظهر تا روز شنبه 9 سنبله 1392 فورم در خواستی را از دارلانشایی کمیته گزینش در مقر شورای ملی اخذ نمایند .

آخرین موعد تسلیمی فورم  به دارالانشایی کمیته گزینش روز شنبه مورخ نهم سنبله ساعت 12  قبل از ظهر تعيين گردید که با سپری شدن این مدت هیچ نوع در خواستی متقاضیان کسب عضویت کمیسیون شکایات انتخاباتی اخذ نمی گردد.

در آخر جلسه موعد بعدی تدویر جلسه کمیته گزینش تعیین گردید.

همچنان فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه در يك کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان ساخت که افراد داوطلب و واجد شرایط می توانند اسناد شان را سر از امروز به کمیته گزینش تسلیم نمایند.

رئیس مشرانو جرگه در مورد معرفی یک نامزد از نهادهای جامعۀ مدنی گفت که آن نهادها سه تن را به کمیته گزینش معرفی نموده اند؛ در حالیکه مطابق قانون یک تن به نمایندگی از نهادهای جامعۀ مدنی در کمتیه گزینش می تواند عضویت داشته باشد.

مسلمیار یک بار دیگر از نهادهای جامعه مدنی خواست تا با توافق و هماهنگی، یک تن را به کمیته گزینش قبل از شروع کار کمیته، معرفی نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا