اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های غیر حکومتی در پایتخت

کابل/ 20 قوس/ باختر

شمار از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت که به دسترس قرار گرفته اند٬ در شماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند.

روزنامۀ 8 صبح٬ زیر عنوان «اولین محموله واکسن کرونا هفت ماه دیگر وارد افغانستان می شود» نوشته است: وزارت صحت عامه می گوید که انتظار می رود تا هفت ماه دیگر اولین محمولۀ واکسن کرونا وارد کشور شود.

مسوولان این وزارت از مردم خواسته اند که تا آن زمان تدابیر صحی را برای پیش گیری از ابتلا به کرونا به صورت جدی رعایت کنند و ماسک بپوشند.

روزنامۀ اطلاعات روز٬ زیر عنوان «گویندۀ یک تلویزیون خصوصی در ننگرهار ترور شد» نگاشته است: مسوولان محلی در ننگرهار تایید می کنند که ملالی میوند گویندۀ تلویزیون خصوصی «انعکاس» توسط افرار مسلح ناشناس در شهر جلال آباد مرکز آن ولایت ترور شد.

عطاالله خوگیانی٬ سخنگوی والی ننگرهار به روزنامۀ اطلاعات روز گفت که این رویداد ساعت هفت صبح امروز در ساحۀ گولایی عربان شهر جلال آباد رخ داده است.

روزنامۀ صبح کابل٬ مطب تحت عنوان «ارگ: وزارت صحت پیشنهاد کرده است که پنجاه فیصد ماموران دولتی از خانه کار کنند» نوشته است: صدیق صدیقی٬ سنخگوی رییس جمهور گفته است که وزارت صحت عامه پیشنهاد کرده است که به منظور جلوگیر از گسترش ویروس کرونا در افغانستان٬ پنجاه درصد ماموران دولتی برای هشت هفته از خانه کار کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری هم چنان گفته است که درخواست تطبیق فیصله کابینه در زمینۀ توقف سالن های عروسی، توقف فعالیت حوز های آب بازی، باشگاه های ورزشی، سالن های فاتحه خوانی و اشتراک نکردن تماشاچیان در مسابقه ها از هفتۀ 48 شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه حوت سال روان تایید شده است.

روزنامۀ آرمان ملی٬ در صفحۀ هفتم زیر عنوان «مجلس نمایندگان طرح وزارت معارف مبنی به تدریس صنوف اول تا سوم در مساجد را رد کرد» نگاشته است. مجلس با اکثریت آرای نمایندگان با تدریس صنوف اول الی سوم در مساجد و تصمیم ادغام معینیت تعلیمات اسلامی وزارت مخالف مخالفت کرد. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا