سیاست

رییس ولسی جرگه بر بی طرفی کمیسیون های انتخاباتی در شمارش آرا تاکید ورزید

کابل/3/ثور/باختر
رییس ولسی جرگه درملاقات با سفیر بریتانیا مقیم کابل روی شیوه کار آن مجلس در خصوص تصویب قوانین و مسایل مربوط به انتخابات به بحث پرداخت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در این دیدار هر دو طرف در رابطه به مسائل پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال1393 صحبت و تبادل نظر نمودند.
عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، پیرامون قوانین رسیده به ولسی جرگه از جمله قانون معادن صحبت نموده، گفت که کار روی قوانین مهم در کمیسیون ها جریان دارد و قرار است هفتۀ آینده قانون معادن جهت بحث و تصمیم گیری به جلسۀ عمومی ارائه گردد.
سفیر انگلستان، در رابطه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، اظهار داشت که جامعۀ جهانی انتخابات سال 1393 افغانستان را موفقانه دانسته، آن را مورد تحسین قرار داده و بر همین اساس به آیندۀ افغانستان امیدوار شده اند.
رئیس ولسی جرگه نیز اظهار داشت که انتخابات 1393 نسبت به انتخابات گذشته از ویژه گی های مثبت زیادی برخوردار بوده است؛ ولی با آن هم برخی مشکلات در آن وجود داشته است.
ابراهیمی افزود که ولسی جرگه همواره بر بی طرفی کمیسیون های انتخاباتی در شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات، تأکید ورزیده است.
در این ملاقات طرفین در مورد نقش احزاب در نهادینه شدن روند مردم سالاری نیز صحبت و تبادل نظر نمودند.
رئیس ولسی جرگه اظهار داشت که عمل نمودن احزاب به اساسنامه های جامع و فراگیر و سهیم ساختن اقشار مختلف مردم بر مبنای اهداف و استراتیژی های ملی در چهارچوب احزاب، در بهبود روند مردم سالاری و تقویت دیموکراسی مؤثر می باشد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا