آموزش

رییس اجراییه در مراسم فراغت محصلان طبی کابل: // فراغت و وارد شدن داکتران جدید بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های جامعه را رفع می‌کند

کابل باختر 29 جوزا
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه، امروز در مراسم هفتاد و نهمین دور فراغت محصلان پوهنتون طبی کابل و پوهنتون علوم طبی کابل (ابو علی ابن سینا) سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، رییس اجراییه دراین مراسم با ابراز تبریکی برای فارغان، خانواده‌های شان و جامعه‌ علمی کشور گفت که پایان این دورۀ تحصیلی یک مرحله مهم بود، اما وارد شدن جوانانی که دانش‌آموخته اند به جامعه در واقع وارد شدن به دنیای بزرگِی از مسوولیت‌های جدید است.
داکتر عبدالله عبدالله خطاب به دانشجویان گفت: علم مرز ندارد و انتظار داریم که برای مردم و کشورتان بدون در نظر داشت هرگونه مرز تباری، مذهبی، سمتی و سیاسی خدمت صادقانه کنید، زیرا کشور ما امروز به خدمت صادقانه و تلاش پی‌گیر ضرورت دارد.
رییس اجراییه کشور افزود که می‌گویند به دلیل نبود داکتران با تجربه و متعهد، بخش بزرگی از بیماران به خارج از کشور جهت تداوی می‌روند، اما این درست نیست. هنوز استادان و متخصصان متعهد، صادق و با افتخار در این کشور وجود دارند که شما جوانان را تقدیم جامعه کردند و پیشرفت‌های خوبی در بخش صحی صورت گرفته است.
در این مراسم عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت که دولت تا سطح کارشناسی (لیسانس) زمینۀ تحصیلی رایگان برای جوانان فراهم می‌کند و انتظار دارد که این جوانان برای کشور شان مصدر خدمات شایسته و صادقانه شوند.
کرزی اضافه کرد که پس از سال 2001 پیشرفت‌هایی در بخش تحصیلی کشور به میان آمده‌است، اما بیشتر این پیشرفت‌ها کمی بوده است نه کیفی. برای همین وزارت تحصیلات عالی از دو سال به این طرف تلاش می‌کند تا روی کیفیت تحصیلات عالی توجه بیشتر کند.
او تأکید کرد: افزون بر تخصص و تعهد، برخورد و رویه نیک دکتران با بیماران از اهمیت ویژه برخوردار است که باید متوجه آن باشید.
فدا محمد پیکار معین وزارت صحت عامه در این مراسم گفت که آن وزارت آماده است تا تمامی فارغان پوهنتون طبی کابل را جذب کند. زیرا در مناطق غیر شهری با کمبود جدی داکتران مواجه همی باشند.
شمس‌الرحمان شمس رییس پوهنتون  طبی کابل گفت که مسوولیت فارغان امروز بزرگ است. زیرا از آموزه‌های دینی است که نجات جان یک انسان برابر با نجات جان بشریت است. شما با وجود دشواری‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی این دورۀ مهم تحصیلی را پایان دادید و باید مصدر خدمات صادقانه برای مردم تان شوید.
در این مراسم باقر سعید و شبنا شفیق به نمایند‌گی از فارغان، از حضور رییس اجراییه وسایر مهمانان سپاس‌گزاری کردند و افزودند که از وضعیت جاری در کشور به خوبی آگاه هستند و برای خدمات صادقانه و شبانه روزی متعهد می‌باشند. آنان همچنان از رفتار نادرست با بیماران انتقاد کردند، وعده سپردند که برای انجام رسالت انسانی‌ شان به خوب‌ترین وجه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
در پایان رییس اجراییه اسناد تحصیلی فارغان را با دیگر مسوولان پوهنتون طبی توزیع کرد.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا