سیاست

ملاقات معین مالی واداری وزارت خارجه با سفیر جمهوری خلق چین در کابل

کابل باختر14 اسد
دکتور نصیراحمد اندیشه معین مالی واداری وزارت امورخارجه پیش ازچاشت امروز با یاوجینگ، سفیر جمهوری خلق چین در کابل  در دفتر کار خویش دیدار و ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر:
در آغاز این ملاقات سفیر جمهوری خلق چین، ضمن اشاره به برنامۀ آموزشی مشترک سه جانبه افغانستان، چین و امریکا برای دیپلوماتان جوان افغانستان افزود که در مدت اقامت اش در بیجینگ با مسؤلین بخش آموزش های مسلکی وزارت امور خارجه آن کشور نیزدیداری داشته و از راه اندازی برنامۀ آموزشی کوتاه مدت برای ارتقای ظرفیت بخش های قونسلی، اداری و منابع بشری وزارت امور خارجه افغانستان خبر داد.
سفیر خلق چین ضمن یادآوری از مساعدت های آن کشور به وزارت ها و ادارات مختلف افغانستان، از مساعدت 15 میلیون ین چینایی برای مبارزه علیه حوادث طبیعی به ادارات مربوطه افغانستان نیز خبر داد.
سپس دکتور نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه از مساعدت های بلاعوض آن کشور به دولت افغانستان بخصوص وزارت امور خارجه قدردانی نموده در رابطه به برنامۀ آموزشی مشترک سه جانبه افغانستان، چین و امریکا برای دیپلوماتان جوان افغانستان افزود: "این برنامه در راستای ارتقای ظرفیت دیپلومات های وزارت امور خارجه خیلی ها مؤثر به شمار آمده و مرحله انتخاب و معرفی کاندیدان جهت اشتراک در این بورس کوتاه مدت به اتمام رسیده است."

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا