سیاست

معاون اول ریاست جمهوری از رییس اجراییه در شهر شبرغان استقبال کرد

کابل باختر 11 سرطان
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه پس از چاشت روزگذشته به هدف دیدار با سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان وارد شهر شبرغان شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان همایش چندین هزار نفری را به هدف پذیرایی از رییس اجراییه کشور ترتیب داده بود. در این همایش نخست والیان  جوزجان و فاریاب سخنرانی کردند و از چالش‌های موجود بر سر راه شان در این ولایت‌ها یادآوری کردند وخواهان توجه جدی حکومت مرکزی شدند.
بعد رییس اجراییه به سخنرانی پرداخت و گفت: افتخار می‌کنم که در کنار شما مردم قهرمان هستم. نخست بر روان شهدای کشور درود می فرستم و برای خانواده‌های شان شکیبایی تمنا دارم. امروز متأُسفانه حملۀ تروریستی در شهر کابل صورت گرفت. یک جنایت دیگر انجام شد که شماری از هم‌شهریان ما را شهید و زخمی کرد.
داکتر عبدالله عبدالله گفت: دلیل سفرم به این ولایت و ولایت‌های شمال کشور این بود که از معاون اول ریاست جمهوری تشکر کنم که به خاطر حمایت از مردم‌ خود در اینجا حضور دارد و حضورشان سبب تقویت روحیه نیروهای امنیتی و مردم‌ در برابر دشمنان این خاک می‌شود. خواستم از شما قدردانی کنم به خاطر سهم‌تان در این زمان تاریخ‌ساز کشور ما در پهلوی مردم افغانستان در دفاع از سلامت کشور و در دفاع از مردم و آزادی‌های شان. قرار دارید.
داکتر عبدالله عبدالله گفت که هدف بررسی وضعیت امنیتی این ولایت و ولایت‌های شمال است. با تأسف که نا امنی در نقاط مختلف کشور وجود دارد و در دیداری که با معاون ریاست جمهوری با مسؤولان ولایت‌های شمال خواهیم کرد، نتیجه ‌یی بگیریم که منجر به اقداماتی شود که سبب بهبود وضعیت امنیتی این ولایت‌ها شود.
رییس اجراییه تأکید کرد به چالش‌هایی که یادآوری شد، از جمله به مشکل کارگران رسید‌گی می‌شود. بحث بازسازی و پروژه‌ها از جمله میدان هوایی، جاده حلقه‌ یی و آب آشامیدنی را که یادآوری کردید با والی مشترکاً دنبال کرده‌ام و تلاش می‌کنم تا آنچه که وعده داده شده تحقق یابد.
داکتر عبدالله عبدالله گفت: متأسفانه تغییرات زیادی از لحاظ بازسازی در این ولایت به وجود نیامده است. امیدوار هستیم که در چند ماه باقی مانده حکومت وحدت ملی، کارهایی که وعده شده است صورت بگیرد.
رییس اجراییه همچنان علاوه کرد: مشکلاتی را که از ولایت‌ سر پل و فاریاب یادآور شدید، در حد توان به حل آنها اقدام خواهم کرد.
رییس اجراییه بیان داشت که از خواهران گرامی ما تشکر می‌کنیم که در این روز گرم منتظر ما ماندند. حضور شکوهمندبانوان با وجود مشکلات، یک نوید خوب برای تغییر است. به همت فرزندان شما کتاب‌خانۀ خوب و یک فرهنگ‌ سرای خوب گشایش یافت، از حمایت معاون ریاست جمهوری و از فرهمند سپاس که سرمایه‌گذاری برای رشد معنوی فرزندان شما انجام داده‌اند.
داکتر عبدالله عبدالله گفت: شما شاهد هستید که در سراسر کشور روند انتخابات جریان دارد. این بار باید انتخابات شفاف، عادلانه، سراسری باشد و هر رأی حساب شود. مطابق رأی پاک مردم افغانستان زعامت کشور انتخاب شود. مردم افغانستان تحمل یک بار دیگر به بحران رفتن را ندارند. انتخابات نه تنها بالای تعیین زعامت و تیم که در آینده می‌آید، بلکه بالای ثبات و آینده بهتر کشور تأثیرگذار است. بناءً خواست تمام مردم افغانستان برگزاری انتخابات شفاف، سراسری و به موقع است.
رییس اجراییه اظهار کرد: هرقدر که صدای مردم افغانستان در باره صلح بلند می‌شود، متأسفانه آواز جنایت، صدای بمب ‌گذاری تروریستان نیز بلندتر شنیده می‌شود. پس جادارد که همۀ مردم افغانستان از هر گوشه کشور از تمام اقوام، دست به دست هم بدهیم و صدای واحد را بلند کنیم و با کسانی که در مقابل مردم و سرنوشت شان ایستاده‌اند، مقابله کنیم. جامعه جهانی که کوشش برای زمینه‌ سازی تأمین صلح افغانستان دارد، این واقعیت‌ها را درک کند.
سپس سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و بنیان‌گذار و رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان تشریف‌آوری رییس اجراییه و هیئت همراهش را به ولایت جوزجان خوش آمدید گفت و به شهدای کشور بهشت برین و به خانواده‌های شان شکیبایی تمنا کرد.
معاون نخست ریاست جمهوری بیان کرد: شما شاهد هستید در رابطه به روند صلح جلسه برگزار شد و وعده‌هایی داده شد که اکنون معلوم می‌شود آن وعده‌ها پوچ و میان تهی بود.
سترجنرال عبدالرشید دوستم تصریح کرد که صلح به گدایی حاصل نمی‌شود. همۀ جهان بدانند که با حمایت مردم در برابر طالبان خواهد ایستاد و آنان را شکست خواهد داد. معاون اول ریاست جمهوری همچنان علاوه کرد: ما چهار طرف طالبان را گرفته‌ایم و از شمال بیرون شده نمی‌توانند وباید از این موقعیت استفاده خوب شود. زیرا امنیت ضرورت است و وقت گپ از اقتصاد، بازسازی و نوسازی می‌زنیم، اگر امنیت نباشد هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.
طبق یک خبر دیگر: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه ، پس از حضور در شهرشبرغان از سوی سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری دعوت شد تا بنیاد فرهنگی سترجنرال عبدالرشید دوستم را که تازه در این شهر ساخته‌ شده است افتتاح کند.
رییس اجراییه درکنار با اهمیت خواندن این اقدام گفت که این بنیاد فرهنگی در ترویج کتاب‌خوانی و فراهم کردن سهولت‌های پژوهشی برای دانشجویان کمک بزرگ می‌کند.
بنیاد فرهنگی عبدالرشید دوستم که به تاز‌گی به کار آغاز کرده است، بیشتر از هزارها عنوان کتاب دارد. مسؤول کتاب‌خانۀ این بنیاد می‌گوید تصمیم، دارند تا موزیمی از آثار تاریخی کشور به ویژه آثار مرتبط به تاریخ مبارزات سترجنرال عبدالرشید دوستم را ایجاد کنند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا