جامعه

کمیسیون عالی توسعه شهری: تمام شهرک هامکلف اند تا سیستم تصفیه آب فاضلاب شان را منظم سازند تا اضرار محیطی کاهش یابد

کابل باختر 26 ثور

جلسه کمیسیون عالی توسعه شهری امروز برگزار  وروی برخی مسایل منجمله تصفیه فاضلاب ادارات وشهرک های رهایشی بحث شد.

به گزارش آژانس باختر، دراین جلسه که بریاست احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس درامور اصلاحات وحکومتداری خوب برگزار شد، گزارش نهاد های مربوط از پاکاری قصر دارلامان، تحکیمات دریای کابل، مسله تخلیه و تصفیه فاضلاب ادارات به دریای کابل و اعمار تصفیه خانه ها، مسئله تهیه آب مرحله اول آغاز کار عملی کابل جدید ارائه شده بحث صورت گرفت.

معاون شاروالی کابل در قسمت پاکاری قصر دارلامان بیان داشت:  پاکاری قصر دارلامان جریان داشته و جهت پاکاری منزل پایانی نیاز به پاک کاری و برداشتن ماین های بجا مانده از دوران جنگ است  در قسمت پاک کاری ماین ها  اداره موسسه ماین پاکی ما را همکاری نماید.

از سوی هم وزیر انرژی و آب و معاون شاروالی کابل در قسمت تحکیمات دریای کابل و پاکاری آن بیان داشت که طرح آن را آماده ساخته اند و بودجه ساخت آن نیز تخمین شده است مطالعات تخنیکی روی آن جریان دارد بعد از تمام شدن به همکاری شاروالی به مقام نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه خواهند نمود.

همچنان اعضای جلسه در قسمت مسئله تصفیه فاضلاب گفتند: که باید تمام شهرک و مجتمع های رهایشی مکلف شوند تا سیستم تصفیه فاضلاب شان را بسازند تا مشکلات و ضرر های محیطی از میان برداشته شود .

آنان علاوه نمود: یک سیسم تصفیه فاضلاب متمرکز ساخته شود تا تمام ادارات دولتی فاضلاب شان را تصفیه نمایند .

مسئولین اداره کابل جدید ضمن ارائه گزارش شان در قسمت تهیه آب مرحله اول کابل جدید بیان داشتند: که برنامه های آن آماده است و قرار داد ها هم با موسسه جایکا به امضا رسانده شده است  و بخاطر اطمینان بیشتر بحث روی این موضوع با مسئولین موسسه جایکا جاپان و اداره کابل جدید با مقام نماینده فوق العاده رئیس دیدار رسمی سامان یابد.

نماینده فوق العاده رئیس جمهور بعد از شنیدن گزارش کاری اعضای کمیسیون بیان داشت:  کمیسیون مسئولیت دارد که تمام موارد که در شهر باعث آلوده شدن محیط زیست و دیگر بی نظمی های محیطی میشود جلوگیری کند و تمام ادارات در هماهنگی با یک دیگر می توانند خوبتر عمل کنند در سطح شهر اصلاحات را به وجود بیاورد .

اعضای کمیسیون مکلف است که باید مسئولیت های سپرده شان را به گونه درست عملی نمایند تا ارائه خدمات بهتر و پاسخگویی به مردم داشته باشیم .

در جلسه فیصله شد تمام شهرک ها و مجتمع های رهایشی با تعیین زمان مشخص تصفیه خانه های فاضلاب برای شهرک ها و مجتمع های خود بسازند در غیر آن صورت اقدامات قانونی صورت گیرد.

و ادارات دولتی موظف است که از تمام موارد شاروالی کابل بخاطر پاکی شهر به آنان پیشنهاد می کند همکاری کند.

وزارت خانه ها و دیگر ادارات دولتی با شرکت های تصفیه فاضلاب قرار داد کنند تا مشکلات محیطی و آلودگی را به وجود نیارورد.

وزارت انرژی و آب، شاروالی کابل، اداره آبرسانی و کانالزاسیون پلان های پاک کاری و تحکیم دریای کابل را آماده سازند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا