جهان

نظامیان ایتالیایی از افغانستان خارج می شوند

روم – ایرنا – 9 جدی – باختر
وزیر دفاع ایتالیا دستور خروج نیروهای نظامی آن کشور از افغانستان را صادر کرد.

ایرنا، آژانس خبری دولتی ایران ، به نقل از روزنامه 'ایل جورناله'  چا پ ایتا لیا خبر داد که منابع دفاعی ایتالیا امروز اعلام کردند که خا نم 'الیزابتا ترنتا' وزیر دفاع آن کشور به فرماندهی عملیاتی نیروهای مسلح کشورش دستور آغاز برنامه ریزی برای بررسی خروج از افغانستان را صا در کرده است که در مدت زما نی  یک سا ل اجرا خوا هد شد.
بر این اساس، سخن از یک توافق میان امریکا و طالبان برای صلح در افغانستان می شود، توافقی که مذاکرات آن  در ماه های اخیر آغاز و سپس درشهر  دوحه طی دیدار میان هیات آمریکایی و نمایندگان طالبان به امضا رسیده است. طالبان متعهد به مذاکره برای توقف درگیری، برای یافتن یک توافق با دولت کابل شد و در پیش نویس توافق نیز سخن از ضمانت این گروه برای انجام ندادن عملیات علیه نیروهای غربی در ازای عقب نشینی این نیروها شده است .
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ایتالیا مدت ها است که برنامه یی برای تغییر وضع نیروهای خود در شرقمیانه و افغانستان برای انتقال به آفریقا در دستور کار دارد.
روزنامه کوریره دلاسرا نیز از کاهش احتمالی نیروهای ایتالیایی در عراق ، به ویژه در منطقه سد موصول و تعهد بیشتر روم در دو جبهه داغ مبارزه با قاچاق انسان در لیبیا و نا یجر خبر داده است.
ایتالیا با بیش از 6 هزار نظامی در 32 ماموریت بین المللی و در 22 کشور جهان حضور دارد.#آشنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا