سیاست

سخنگوی کمیسیون انتخابات : برگزاری انتخابات پارلمانی در28 میزان تغییر نا پذیر است

کابل 18 میزان / باختر
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز دریک نشست خبری تاکید کرد که انتخابات پارلمانی در28 میزان برگزارمیگردد و هرنوع شایعات درمورد تاخیر آن نادرست است .
گزارشگرآژانس باختر مینگارد : سید حفیظ هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که تا ده روز دیگر انتخابات پارلمانی برگزار میگردد متاسفانه شایعاتی پخش شده که گویا انتخابات به تعویق خواهد افتاد اما ما تاکید داریم  که آماده گی لازم گرفته شده و با قاطعیت اعلام میکنم که انتخابات پارلمانی در28 میزان برگزار میگردد.
هاشمی از تمام نهاد های انتخاباتی ،جامعه مدنی و جریان های سیاسی خواست تا مردم را برای برگزاری انتخابات بسیج کنند .
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات تصریح کرده تمام دستگاه های بایومتریک باتمام وسایل آن  به بیشترین ولایات انتقال یافته  و تاختم امروز برای ولایات متباقی انتقال می یابد ونیزانتقال دستگاه های با یومتریک ازمرکزولایات به ولسوالی و قریه  ها درحال انتقال دادن است .
وی گفت که مواد حساس وغیرحساس انتخاباتی قبلا به تمام ولایات ولسوالی های انتقال گردیده که از ناحیه آن نگرانی وجود ندارد و نیز متباقی فهرست رای دهنده گان به تمامی ولسوالی ها انتقال داده میشود .
هاشمی افزود که تاکنون  53 نهاد انتخاباتی ، اعضای جامعه مدنی ، جریان های سیاسی ،  رسانه های داخلی وخارجی ونهاد مرتبط به انتخابات اعتبارنامه از کمیسیون انتخابات  اخذ کرده اند .
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات یکبار دیگر تاکید کرد که نهاد های امنیتی نیز اطمینان داده اند که برای تامین امینت برگزاری انتخابات آماده گی های کامل  گرفته شده است .
قراراست تا ده روز دیگر انتخابات ولسی جرگه برگزار گردد، حدود هشت میلیون و هشت  صد هزار رای دهنده‌ برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند که درآن 2565 نامزدکه بیش از چهارصد تن آن را زنان تشکیل میدهد ، برای راه یافتند به  مجلس نماینده گان به رقابت خواهند پرداخت  . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا