اقتصاد

بررسی استراتیژی های انرژی راه ابریشم

بیجنگ / ایرنا/ باختر/ 24/ حمل
کنفرانس استراتیژی های انرژی راه ابریشم با شرکت تعدادی از مسوولین و متخصصین ممالک حاشیه جاده ابریشم و چین درشهر بیجنگ برگزار گردید.
به گزارش منابع خبری ، بیش از 47 نفر از مقامات 14 کشور که در حاشیه جاده ابریشم قراردارند دراین کنفرانس تاکید کردند که این جاده نوین برای چین و ممالک آسیا واروپا منافع فراوانی خواهد داشت.
حکومت چین بیش از هفتاد فیصد از نفت و نزدیک به 96 درصد از گاز طبیعی مورد نیاز خود را ازهمین کشورها یعنی کشور های حاشیه جاده ابریشم تامین میکند.
پوهنتون نفت و اکادمی علوم تجارتی چین که به مدت دو هفته میزبان این کنفرانس هستند برگزاری این نشست را برای تقویت همکاری های کشورهای راه ابریشم با چین دربخش انرژی ، نفت وگاز بسیار مهم توصیف کرده اند.
روزنامه چینا دایلی ، چاپ چین به نقل از احمد محمد یاسین ، یک مامور عالی رتبه وزارت انرژی و آب افغانستان که دراین کنفرانس شرکت کرده است نوشت که افغانستان منابع بسیار غنی معدنی و انرژی دارد و میخواهد همکاری هایش را دراین عرصه ها با چین در چارچوب جاده ابریشم تقویت کند.
جاده ابریشم قدیم شبکه راه های بهم پیوسته تجارتی بود که شرق و غرب و جنوب آسیا را با هم وصل و به شمال افریقا و شرق اروپا پیوند میداد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا