سیاست

سکرتر جنرال ناتو به رئیس جمهور و مردم افغانستان اظهار تسلیت و همدردی نمود

کابل باختر 10 حوت

اندرس فوگ راسموسن سکرتر جنرال ناتو در یک تماس تیلفونی با حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از تلفات ناشی از تظاهرات در واکنش به حادثه سوزاندن قران کریم، اظهار تاسف کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این صحبت تیلفونی موصوف مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رئیس جمهور و مردم افغانستان بخاطر کشته شدن یک تعداد از تظاهرات کننده گان، ابراز کرد.

اندرس فوگ راسموسن خواستار همکاری بیشتر رئیس جمهور کشور در رابطه به حفاظت نیروهای ناتو در افغانستان گردید.

وی همچنان افزود: اگر سند همکاری های استراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا قبل از کنفرانس شیکاگو به امضا برسد، تاثیری مثبتی بالای کنفرانس شیکاگو خواهد گذاشت.

رئیس جمهور کشور در این صحبت تیلفونی با اشاره بر اهمیتصحبت تیلفونی میک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا قبل از کنفرانس شیکاگو به امضا برسد، تاثیری مثبتی بالاینم همکاری میان افغانستان و امریکا گفت:حکومت افغانستان با امضای سند همکاری های استراتیژیک با ایالات متحده امریکا موافقت دارد اما برای امضای این سند از جانب لویه جرگه عنعنوی بعضی شرایط وضع گردیده است که باید در نظر گرفته شود.

حامد کرزی افزود: به اساس مشوره های لویه جرگه عنعنوی باید در سند همکاری های ستراتیژیک حاکمیت ملی افغانستان احترام گردد و از جانب نیروهای خارجی هیچ افغانی زندانی نگردد و تمام آن زندان های که در اختیار نیروهای خارجی است به جانب افغانستان سپرده شود و همچنان عملیات شبانه نیروهای خارجی متوقف گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا