سیاست

بریتانیا به کمک‌های همه جانبه‌ خود به حکومت و مردم افغانستان ادامه می‌دهد // رییس اجراییه با مشاور امنیت ملی بریتانیا دیدارکرد

کابل باختر 17 جوزا
دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه بعد از ظهر با مارک سیدول مشاور امنیت ملی بریتانیا ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در این ملاقات سیدول تشریف آوری رییس اجراییه را به بریتانیا خیرمقدم و خوش آمدید گفت و ابراز امیدواری نمود که این سفر در تداوم و تحکیم روابط میان دو کشور و فهم بهتر اوضاع افغانستان در بریتانیا موثر و مفید واقع گردد.
در قدم نخست در این ملاقات وضعیت امنیتی-نظامی در افغانستان٬ جنگ با دهشت‌افگنان و قهرمانی‌های قوای مسلح کشور در دفاع از ارزش‌های ملی و سرکوب دشمنان افغانستان٬‌ تجهیز و تقویت این نیروها و تقویت قوای هوای افغانستان به بحث گرفته شد. سپس هردو طرف در باره روند صلح و مذاکرات به تبادل نظر پرداختند و در باره نقش پاکستان در تأمین صلح صحبت کردند.
در این نشست همچنان روابط منطقه‌یی افغانستان٬ نقش کشورهای همسایه در تأمین صلح و ثبات در افغانستان٬ برگزاری انتخابات پارلمانی٬ شورای ولسوالی‌ها و انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های ولایتی به بحث گرفته شد.
رییس اجراییه کشور در صحبت های خود از برگزاری انتخابات به موقع٬ تعهد حکومت برای اصلاحات و مبارزه با فساد اطمینان داد.
مشاور امنیت ملی بریتانیا در این نشست از ادامه کمک‌های بریتانیا برای افغانستان و حضور این کشور در کنار ملت و مردم افغانستان به عنوان یک کشور دوست هم‌پیمان اطمینان داد.ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا